365 godisfria dagar
 
Idag är det Nyårsafton. Det betyder att jag inte ätit godis på 365 dagar.
Ja, 365 dagar. Hade nämligen ett, planerat, "undantag" till påsk. Så jag har inte glömt bort att det varit skottår under 2012.

Och självklart (!) var det just i år som Marabou bestämde sig för att ta tillbaka sin jordgubbschoklad! Min favorit, den som fanns som Limited (sommar) edition för något år sedan.
Men som tur är verkar den ha kommit in i det ordinarie sortimentet den här gången :-) 
 
Så blev det ett inlägg om godis också ;-) Hur betydelselöst som helst ;-P
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Så himla duktigt!! Jag skulle inte klara det, finns alltför många frestelser... Jag begränsar dock mitt godisätande till lördagar, precis som barnen - ser alltid fram emot mitt lördagsgodis ;-).
Jag gillar Marabou-choklad och jag älskar jordgubbar så jag trodde att deras jordgubbschokladkaka skulle vara perfekt för mej men gillade den inte nåt vidare... (som tur var kanske ;-).

Svar: Tack :-) Ja, stundvis kan det vara rätt kämpigt. Men just 2012 års godisförbud tyckte jag gick oväntat bra. Kanske för att året gick så snabbt... ;-)
Hoppas du får ett fint 2013!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Nu blir jag ju super sugen på godis! Mohaha!

Men herregud så duktig du är.. Seriöst, hur klarade du det? För jag kan bara hålla mig i typ en vecka sen faller jag tillbaka :( .. Du är så himla bra :O

Svar: ;-) Under 2012 tycker jag det gått ovanligt bra med godisförbudet. Har inte haft så många tillfällen då jag varit överväldigande godissugen. Brukar ha sådana år någon gång då och då mest för att visa mig själv att jag klarar det ;-)
Tack för din kommentar :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Kanske bara är till en början man är godissugen, för jag kom ihåg att jag vart helt osugen efter en vecka, men sen va jag ju osmart och börja igen eftersom jag trodde jag kunde kontrollera mig.. Men icke..

Varsågod! :)

Svar: Ja, det har du rätt i :-) Efter ett tag, när kroppen vant av sig så går det betydligt lättare. Speciellt när man bor själv och ändå inte har godis hemma ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

aaah, ska hålla mig i typ en vecka och se, eller ja, någongång kommer jag ju avvänja mig så ska försöka räkna ut hur lång tid det tar :) Mjoo , lycko dig, min mamma kan liksom lämna godis framme och också ibland ge mig en hel påse riesen på en vardag.. Får ta och säga till henne att sluta haha !

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?