Bakom det gigantiska julklappsberget...
 
Precis som alla andra år hann man få ett helt julklappsberg framför sig innan utdelningen var färdig... ;-)
TACK för alla klappar!
Hos oss gör vi alltid så att vi först delar ut alla julklappar, och sedan börjar vi öppna. Och det gör vi på det sättet att en av oss börjar att öppna en present. Sedan är det nästa i tur att öppna en, sedan nästa, sedan nästa o.s.v. Det tar visserligen ganska länge att öppna, men det är bland annat det jag gillar.
Detta sätt började vi med när vi var små, för att mamma och pappa skulle hinna se vad vi fick, vem vi fick det av och så.
Men sedan blev det en tradition, och jag tycker som sagt det är ett bra sätt. Det bästa är att man faktiskt hinner med att se när andra öppnar det man köpt till dem.
 
Hur öppnar ni julklapparna?
Har ni några speciella traditioner runt omkring utdelningen och öppningen? 
 
En sak till har jag faktiskt tänkt på... det är det här med var man firar jul. Vet att väldigt många åker runt till olika ställen på julafton, för att hinna vara med olika personer i släkten den dagen.
Personligen skulle jag aldrig klara av att fira en sådan julafton! Men detta beror självklart på vad man är van. Jag skulle inte klara av en sådan splittrad julafton, med typ mat på ett ställe, kanske Kalle Anka på ett och paketutdelning på ett tredje...
Tidigare gjorde vi alltid så att vi firade vartannat år på olika ställen. T.ex. så var vi hos farmor/farfar ett år, hos mormor/morfar nästa år och sedan hemma året därpå. Sedan började vi om. Och de vi inte var hos på julaftonen ett år var vi ofta hos dagen innan eller på juldagen.
Men julaftonen tillbringades alltid på samma ställe HELA dagen.
 
Hur ser era traditioner ut?
Åker ni runt på julaftonen, eller har ni ungefär som vi haft; vartannat-år-jul? 
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?