En annorlunda sol
 
Tänk, för en gångs skull HAR jag faktiskt kameran när det dyker upp ett underbart fototillfälle! Att jag glömt vantarna och inte kunde vara utanför bilen mer än ett par minuter åt gången behöver vi ju inte prata om ;-P 
När jag åkte hem från jobbet idag fick jag ögonen på (var i och för sig svårt att inte se) solen. Den var väldigt iögonfallande då den var, i alla fall kändes, ENORM!
Dessutom var den kraftigt lysande orange/röd. Tyvärr är bilderna rätt missvisande då det är SVÅRT att fota solen... Och så var det fel objektiv som satt på kameran just idag (mitt 50mm´s). Inte det bästa när man ska fota denna typ av motiv. Men jag lyckades i alla fall på något sätt dokumentera det.
 
Angående utseende på solen...
Den var självklart inte så "luddig" i kanterna som syns på bilderna. Det var ett stort runt klot med skarpa kanter, och färger på själva "bollen" var mer som "auran" på första bilden. "Auran" var dessutom inte fullt sådär kraftig, utan det var mer som att man kunde skönja den.
 
Men faschinerande var det att se!
Har ingen som helst aning vad det är som gör att den såg ut så. Någon som är bra på rymden och sådant, som vet?
Era fantastiska kommentarer!
1

Ett eldklot!

Svar: Hihi :-D Ja, det ser nästan ut som ett eldklot på bilderna ;-)
Men som sagt så var den inte riktigt så "luddig", utan såg mer ut som en stor, orange sol. Och "auran" var inte riktigt sådär framträdande heller :-)
Hoppas du får en supertrevlig fredag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Ett Mayafenomen kanske? Ett 21 dec-fenomen. Jag har inte ens set solen idag här hos mig.
Vad var klockan när du for hem?
Coolt, jag skulle också vilja se en sådan där cool sol!!
Ha en fin resterande fredag, och vi är visst fortfarande här :-)

Svar: Ja, vem vet ;-) Slutade klockan 11 idag, så bilderna är fotade runt 11-12 tiden. Det var riktigt coolt att se :-D Kom på att jag bildgooglade "röd sol" när jag kom hem, och det fanns fler sådana bilder. Men egentligen var det mest solnedgångsbilder då solen nästan gått ner. Så den solen som var här idag kändes rätt speciell :-)
Hoppas du får en toppenbra fredagkväll och helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?