Gallery Friday: Julstök / Christmas preparations
 
Hejsan allihopa denna Fredagen den 21:a december 2012!
En och en halv timme kvar av dygnet och se; vi finns fortfarande kvar här på jorden ;-)
Det betyder att jag nu ska knåpa ihop mitt bidrag till veckans Fredagsgalleri. Det är Västmanländskan som är månadens temavärdinna, och idag har hon valt JULSTÖK.
 
Passar bra såhär några dagar före julafton. Jag tycker att ju närmare Dagen Jul kommer desto mer och intensivare blir vårt julstök. Det är mycket som ska hinnas med; julklappar ska inhandlas och slås in, julmat ska handlas och tillagas, eventuellt kvarvarande pynt ska sättas upp, julgranen ska kläs, det ska bakas, julgodis ska tillverkas... Ja, listan kan göras lång.
För min del känns det som om den här December varit rätt lugn. Jag har inte kännt särskilt mycket julstress (förutom när jag inte hittar några bra julklappar att köpa), och jag tycker det är SÅ julmånaden ska vara!
Egentligen borde man lugna ner stressen lite grann och istället passa på att njuta helt och fullt av denna härliga högtid.
 
För övrigt, förutom "jordens undergång", är det idag vintersolståndet.
Det betyder alltså att det är årets mörkaste dag idag. NU vänder det! Eller, egentligen står det i princip stilla några dagar, och sedan vänder det... Då kommer vi att gå mot ljusare tider igen, vilket är precis min melodi!
Det är egentligen inte så konstigt ifall det är många som blir halvt deprimerade under den här tiden på året, då det är ljust typ mellan elva och två mitt på dagen... När jag är hem på lunchen hinner jag näst intill vara med om både senare delen av soluppgången samt början av solnedgången. Nästa så att solen inte hinner upp helt och fullt innan den börjar gå ner igen.
 
Hoppas ni haft en trevlig Fredag :-D
Era fantastiska kommentarer!
1

Åh vilka fina bilder från ditt julstök.. och roligt att hitta en piteå-blogg! Jo nu vänder det och blir ljusare, skönt!

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar bilderna :-D Och välkommen till min blogg! Ja, jag tycker också det är så roligt när jag hittar en blogg från Piteå. Känns som de flesta som bloggar bor söderut, så jag gillar att hitta sådana härifrån :-)
Hoppas du får en riktigt GOD JUL!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?