Jullunch och saffranskväll
 
Idag var det den årliga jullunchen på jobbet. Tycker det är så mysigt då det blir så juligt i matsalen, med dämpad belysning, levande ljus, röda dukar och julmat :-)
Nu under kvällen blev det Saffranskväll, alltså lite julbak. För ett tag sedan hittade jag "Saffransarom" på ICA, och nyfiken som jag alltid är var jag tvungen prova det! Däremot har det inte blivit av att baka med det förrän nu, och testade då göra saffransmuffins. De blev faktiskt rätt bra :-)
 
I skrivande stund står det även en lussebullsdeg på jäsning, och det är därför jag passade på att blogga lite just nu. Även om det var positivt med Saffransaromen så ska det vara riktig Saffran till lussebullar!
Återkommer med resultat.
Era fantastiska kommentarer!
1

Mmmm...dina bilder, njuter som vanligt av dem!!
Hoppas du fick en produktiv saffranskväll.
Mysigt med julbord på jobbet.
Ha en fin torsdag!!

Svar: TACK :-D Blir så glad av att läsa sådant beröm :-D
Ja, den var riktigt produktiv. Blev både saffransmuffins och lussebullar :-)
Ha en toppentorsdag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?