Nu är det jul här i vårt hus...
 
Det här är vad jag pysslat med nu under lördagskvällen... plocka fram och klä julgranen.
Lite tidigt, jag vet, men jag kunde inte hålla mig längre. Och tänk hur snabbt den stora julstämningen kan infinna sig bara av att plocka fram just julgranen!
 
Lekte lite med lång slutartid när jag fotade granen, som ni ser. Jag testade att använda mig av en lite längre tid än jag brukar, så julgransbilden i detta inlägg är fotad med 100 sekunders slutartid...
 
Har även hunnit vara ut en sväng och fota ett par bilder i snön. Mest för att det börjat snöa och jag inte riktigt ville gå in när jag varit ute med hunden...
Era fantastiska kommentarer!
1

SOM sagt, det var DU som lärde mig detta med långa slutartider. OCH i mysbelysning är ju det det allra bästa.
Vad har du för vitbalans?
Gillar bilden till vänster så mkt. Den är verkligen FIN!!!
Har redigerat den lite? Grymt fin!!

Svar: Vad roligt! Det känns så kul att jag kunnat lära ut något till någon annan gällande foto :-D
Kommer tyvärr inte riktigt ihåg vilken vitbalans jag använt, men mest troligt är det Auto. Fotar mest med WB Auto, då jag fotar i RAW och reglerar oftast sådant i efterhand i CameraRaw.

Vad roligt att du gillar snöbilden :-D Ja, den är redigerad lite i och med att jag som sagt fotar i RAW (bilden blir ju då inte en färdig bild i kameran som med JPEG). Brukar mest dra lite i reglagen för Vitbalans, Exponering, kontrast och färgmättnad.

Ha en riktig toppenfortsättning på måndagen!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?