Nyårslistan
 
 
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Köpte bil!
 
 
Höll du några av dina nyårslöften?
Hade bara ett  -inte äta godis på ett år. Ja, det höll jag.
Hade i och för sig undantag just under påskhelgen, men det var i förväg inplanerat; så jag räknar det som att jag höll det löftet.
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej
 
Dog någon som stod dig nära?
Nej, tack och lov!
 
Vilka länder besökte du?
Har endast trampat på svensk mark hela detta år, tyvärr.
 
 
Är det något du saknat år 2012 som du vill ha år 2013?
Tja... skulle väl vara en karriär som Fotograf då ;-)
 
Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
17:e Januari!!!
 
Vad var din största framgång 2012?
Vet egentligen inte. Kanske att jag kommit så pass långt framåt i min "blyghetsträning"...
 
 
Största misstaget?
Vet inte. Kommer inte på något på rak arm, men det kanske är något som visar sig senare...
 
Har du varit sjuk eller skadad dig?
Nix. Frisk som en nötkärna. Visserligen förkyld en gång, men inte så jag behövde vara hemma.
 
Bästa köpet?
Min älskade Canon EOS 5D markII (DRÖMKAMERAN nr.1!) och bilen :-D
 
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Kameran! UTAN tvekan!
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Köpet av ovannämnda kamera, samt bilen.
Jag tror aldrig någonsin att jag känt så mycket lycka bubbla runt i magen som när jag kom hem och packade upp min drömkamera från kartongen. Jag vet att det låter fånigt, men jag höll näst intill att börja gråta av lycka! Inte var det långt ifrån.
Och känslan av att sluta jobbet på eftermiddagen och åka iväg för att köpa sin första bil var inte heller utan väldiga känslor! Kändes som jag hade fjärilar stora som dinosaurier i magen den dagen...
 
 
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2012?
Då jag inte lyssnar så mycket på musik så kan jag inte svara på denna fråga.
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
GLADARE! Känns som om jag inte varit så glad som just under 2011 och 2012... Och DET har jag Projekt Norrsken samt arbetet på Repris att tacka för :-D
 
Vad önskar du att du gjort mer?
Letat upp fler möjligheter att träna på porträttfotografering.
 
Vad önskar du att du gjort mindre?
Låtit tid bara gå förbi mig. Annars försöker jag oftast tänka positivt, något jag fått med mig efter tiden i Projekt Norrsken.
 
Hur tillbringade du julen?
Hemma hos mamma och pappa, tillsammans med hela familjen, mormor & morfar, farmor & farfar samt två gammelfastrar.
 
 
Blev du kär i år?
Nej
 
Favoritprogram på TV?  
Kollar inte så mycket på TV att jag har favoritprogram. Tittar en del på t.ex. komediserier, men det brukar jag göra på datorn.
 
Hatar du någon som du inte hatade i början av året?
Nej! Förresten är hata ett väldigt starkt ord. 
 
Bästa boken du läste i år?
Hungerspelen. Den ENDA boken jag läst i år... Känner att jag måste läsa lite mer nästa år...
 
Största musikaliska upptäckten?
Är som sagt inte särskilt musikalisk, så denna fråga kan jag inte heller svara på.
 
Något du önskade dig och fick?
En CANON EOS 5D MARK II
 
Något du önskade dig och inte fick?
Inget jag kan komma på. Just nu känns det som jag har allt (materiellt) man kan önska!
 
Årets bästa film?
Har inte sett särskilt mycket film, så jag får väl säga de två jag sett då...
Hunger Games och Breaking dawn part II.
 
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Det var en söndag, så jag var hemma. Gjorde tårta och hade familjen på besök.
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ärligt talat kan jag inte komma på något. 2012 har känts som ett riktigt bra år.
Det skulle väl varit att jobba som Fotograf då, men jag har trivts så otroligt bra på mitt jobb i år!
 
Hur skulle du beskriva din stil år 2012?
Tja, rätt ledig och bekväm (som alltid). Har väl egentligen ingen speciell stil.
Däremot har jag de senaste två somrarna "upptäckt" klänning, så det hade jag väldigt mycket under sommaren.
 
Vad fick dig att må bra?
JOBBET på Repris!
Min KAMERA och FOTOGRAFERINGEN!
 
Vilka är dina förhoppningar på 2013?  
Jag hoppas att 2013 kommer bli lika bra som 2012. Det kan bli lite svårare då min anställning på Repris tar slut, men då gäller det att kämpa. Min förhoppning är att jag ska komma en bit mot att arbeta som Fotograf, vilket är min dröm mitt mål.
Min förhoppning är att jag inte ska hinna hamna i den neråtgående sprial som man alltid hamnar i som arbetslös, utan att jag kommer in i något nytt medans jag har kvar denna positiva livssynen.
Min förhoppning är att jag kommer att kunna sitta här ett år från nu och se på 2013 som jag ser på 2012!
Plus att också fotografera ännu mera!
 
 
Ni får gärna kopiera den här listan om ni vill.
(Det är inte jag som har hittat på den, utan den cirkulerar runt på många bloggar just i nyårstider).
Era fantastiska kommentarer!
1

Hej Erika! Jag har en liten utmaning till dig då jag såg att du ville fotografera mera. blev rikigt nöjda med sist så tänkte höra om du vill fota mig, min sambo och våran lilla dotter på snart 5 mån nån dag :)

Svar: Hej! Ja, jag ställer gärna upp och fotograferar :-) Vi får höras av och bestämma en dag som passar :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Vilken kul lista. Den kanske jag lånar ngn ggn in på det nya året.
Kameran din blev verkligen ett lyckokast.
OCH ja, Hungerspelen SÅ bra.
Hoppas att du har en fin lördag. OCH vad roligt med foto-gigget ovan!!
YAY!!

Svar: Ja, listnörd som jag är var jag bara tvungen att göra även denna; vilken jag sett på rätt många bloggar nu i nyårstid ;-)
Kameran ja... helt FANTASTISK! Inte bara bästa köpet under 2012, utan bästa köpet EVER!
Och Hungerspelen var riktigt bra. Personligen gillade jag boken snäppet mer än filmen, men båda var jättebra!
Ja, det känns jätteroligt när jag får fotouppdrag :-D
Hoppas du haft en riktigt fin lördag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

vilka fina bilder.

Svar: Tack :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?