Boring headacheweather...
 
Idag har det verkligen varit en tråkig dag, i alla fall vädermässigt. Gårdagen var inte särkilt kul heller på den fronten, men idag är det verkligen tungt-ont-i-huvudet-väder! Det är regn, blåsigt och allmänt grått.
Hur ska vi egentligen stå ut med att årstid efter årstid bara regnar bort?
När ska vi få mer än ett par dagar i rad med vackert väder?
 
Förra hösten regnade bort (utan överdrift).
Vintern var väl hyfsad, som jag minns.
Våren var typ en vecka lång.
Sommaren regnade bort, och det var typ 16-17 grader varmt, i genomsnitt.
Hösten är på väg att regna bort.
Vi är inne i Oktober, och hittills har det mest regnat hela tiden, som förra året.
NÄR ska vi få njuta av en årstid nästa gång???
Framför mina ögon skiftar naturen i alla härliga höstfärger, men vädret gör att jag inte kan gå ut och föreviga dem!
 
Det finns en bit av parkeringen här utanför där det alltid bildas en stor vattenpöl så fort det regnar lite, och den tar rätt länge att torka. Den kan torka upp på ungefär en vecka, men det kräver att det inte regnar något under den veckan. Detta betyder att denna vattenpöl ALDRIG varit torr under hela denna sommaren! Eventuellt en gång, men det är det enda...
 
Jag står snart inte ut längre!
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?