Day 8 - Sunday and another market, part 1
 
På söndagen var det dags för ytterligare en marknad.
Inte i Scherpenheuvel den här gången, utan vi fick skjuts av vår kontaktperson en bit ut på landet. Där låg det en marknad som tydligen gick av stapeln varje söndag. Och DEN var verkligen stor!
Den första biten var en typ av utomhusmarknad där det såldes lite av varje, men mest kläder.
Efter ett tag kom vi till själva "huvudmarknaden". För er som bor i Piteå eller Umeå (eller varit här under sommaren) så var den marknaden uppbyggd ungefär som NOLIA-mässan.
 
Det fanns lite av varje, men jag noterade att det fanns VÄLDIGT många marknadsstånd som sålde mönstrade mössor samt de små leksakshundarna i koppel! Nästan var man än gick så hörde man ljudet av små skällande leksakshundar...
 
Vad gäller de första bilderna i inlägget så måste jag bara få säga att vi hade världens underbaraste, vackraste morgonljus precis utanför dörren till vårt vandrarhem! När solen sken genom sådan härlig morgondimma blev det helt fantastiskt, och bilden gör det långt ifrån rättvisa!
Det var även någon typ av cykelmaraton den dagen, därav cykelbilderna. De åkte förbi vandrarhemmets ingång strax innan vi skulle åka till marknaden.
 
Förresten, en lite rolig sak som hände på marknaden...
Vi gick ju tillsammans i gruppen. Självklart pratade vi svenska, och man förväntar sig ju inte direkt att höra det språket i ett annat land (speciellt inte svenska, då Sverige är ett så pass litet land). Men plötsligt så, när vi stod och kollade på några skor, så hörde vi någon fråga om vi var från Sverige. Då var försäljaren i just det marknadsståndet svensk :-D 
Ingen märkvärdig händelse egentligen, men jag tycker det är rätt roligt ändå :-)
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?