Gallery Friday: Höstkänsla / Autumn feeling
 
Trodde att det skulle bli ett "Galleri Lördag" för min del den här gången, men jag hann ändå publicera detta inom ramen av fredag :-)
Det är Annikas sista tema, vilket är HÖSTKÄNSLA. Tack för den här månadens teman, vilka varit jätteroliga!
Nästa månad är det Desiree som tar över värdskapet för temat.
 
Även om hösten inte direkt är min favoritårstid så är det ändå mysigt med tända ljus och vackert med alla färger utomhus. Speciellt de få dagar som man faktiskt kan gå ut med kameran (vädret har ju inte precis visat sig från sin bästa sida i år). Däremot har det varit otroligt fint väder just idag. Och mitt favoritträd i Öjebyn har fått sin vackra gula färg (bilden längst ner i inlägget). Måste nog åka dit någon dag och fota det lite närmare än bara genom bilrutan...
 
Mysbilderna blev inte riktigt som i min vision, men de blev i alla fall hyfsade. Däremot hade jag svårt att bestämma mig om jag ville ha dem i färg eller svartvitt. Tycker de svartvita fick en mer speciell stämning över sig, men samtidigt ville jag behålla den varma tonen i färgbilderna. Därför fick det bli en kompromiss, men en svartvit och resten färg.
 
Have a very nice weekend!
Förresten, efter att ha missat typ två år av EFIT, har jag gjort en egen Ett-foto-i-timmen-dag. De bilderna kommer upp på bloggen imorgon, om ni är intresserade :-)
Era fantastiska kommentarer!
1

Te, tända ljus och bok utgör den perfekta höstkvällen!=) Och vilket träd - det fullkomligt lyser! Vackert! EFIT är roligt att se, kikar in senare och kollar in det.=)

Svar: Tack :-) Ja, det är verkligen mysiga höstkvällar med tända ljus, en bra bok o.s.v. Hoppas att du får en jättebra helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

En god bok, en kopp varm dryck och mycket tända ljus hör aboslut hösten till.
Trevlig helg.

Svar: Ja, de tre sakerna känns verkligen riktigt höstigt :-) Speciellt att tända ljus, då jag inte gillar mörkret utomhus...
Hoppas du får en jättebra helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Älskar såklart dina bilder, som vanligt.
Perfekt tolkning.
Älskar att sitta i soffhörnet med tända ljus, te och kura.
Trädet är SÅÅÅ vackert.
Ha en fin lördag, bästa Erica!!!

Svar: TACK :-D
Ja, ljusbilderna var det första som dök upp i huvudet när jag tänkte ordet Höstkänsla. Och ja, visst är trädet riktigt vackert! Och det bästa av allt är att det faktiskt ÄR så gult som det ser ut på bilden. Fotot är visserligen redigerat, men det är för att jag fotar i RAW där bilderna blir väldigt "dassiga", vilket därför kräver att man kör dem via CameraRAW. Men som sagt så ser trädet ut sådär i verkligheten, och det är därför jag älskar det. Tror nog det är det enda trädet häromkring som verkligen har sådan STARK gul färg! :-D

Hoppas att du också får en toppenfortsättning på helgen!
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Höstmysiga bilder!

Svar: Tack :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Oh, gillade verkligen bilderna på kaffet. :)

Svar: Tack! Vad roligt att du gillade bilderna :-D
Det var den bild jag fick i huvudet av just ordet Höstkänsla; en bra bok, några värmeljus och en varm kopp te i ett lite nersläckt rum :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

6

Vilket myyyys!

Svar: Tack :-) Ja, det är verkligen mysigt att tända en massa ljus och kura ihop sig med en bra bok :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?