Gallery Friday: Vardag / Everyday life
Då var det Fredag igen, och dags för tema nummer två av Galleri Fredag, vilket är VARDAG.
Vi ska alltså visa upp bilder på detta tema, och min första tanke var att göra mitt bidrag till ett litet "EFIT". Men eftersom det är en arbetsdag så skulle jag bara ha svårt att komma ihåg att fota kontinuerligt under hela dagen. Därför tog jag med mig kameran och fotade lite detaljbilder istället.
Känns lite grann som om vardagarna mest består av att arbeta, handla, äta och sova; därför blev det väl egentligen inga särskilt spännande bilder ;-P 
 
Packa upp kläder... hänga upp kläder... hålla iordning... En dag på jobbet.
 
Älskar att arbetet är så kreativt. Man kan variera uppackningen med att sticka, virka, sy och verkligen få vara kreativ :-)  Har även haft flera uppdrag under den här anställningen då jag fotat/dokumenterat verksamheten och även tagit fram afficher i Photoshop.
 
Inte så mycket att säga om denna bild. Hit måste man ju också nu och då...
 
Bara för att jag gillar den här bilden; färgerna och bokehn.
Scannersystemet är verkligen det bästa matvaruaffärerna hittat på! Speciellt nu när man även kan checka ut på egen hand... :-)
Bry er inte om min hand på bilden. Den ser så konstig ut eftersom jag håller i en tung plastpåse samtidigt som jag var tvungen hålla ner scannern väldigt mycket för att objektivet har en ganska lång närgräns.
 
Och sist men inte minst; någon som är en stor del av min vardag, och mitt liv  - Sir. Canon!
Ärligt talat är jag fortfarande "nyförälskad" i den, trots att det börjar närma sig ett år sedan den kom till mig (januari)!
Även om jag trots allt fotat en del med den under sommarhalvåret så har jag inte fotat riktigt så mycket som jag velat. Hoppas verkligen att nästa sommar blir bättre än årets!
Era fantastiska kommentarer!
1

Canon! Din vardag ser hur trevlig och vanlig ut som helst:)
Ha en fin helg och hoppas att Canon får vara med

Svar: Tack :-) Ja, dagarna är som vardagar är mest... Som tur är gillar jag mitt jobb, så det blir inte riktigt så tungt :-) Trevlig helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Åh, vilket härligt inlägg!

Svar: Tack! Vad roligt att du tycker det :-D Ska bli roligt att kolla in alla er andras bidrag också :-) Trevlig helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Vilket intressant jobb du verkar ha,
Kom just på att jag inte riktigt vet vad det är du pysslar med.
Ska maila dig sen.
Glad att du får utlopp för din kreativa ådra.
DIn Sir Canon is fantastic!!
SÅ fina färger i bilderna.
EFIT är förresten så roligt. SYND att jag glömmer bort EFIT-dagarna månad efter månad.
Ha en finfin helg!!

Svar: Ja, jag gillar verkligen mitt jobb. Det är ett ställe som heter Repris och ligger i Öjebyn, strax utanför Piteå. Kort beskrivet kan man väl säga att det är en second hand/återanvändningsmarknad. Man kan få chansen att komma dit om man t.ex. varit långtidsarbetslös (eller som jag föredrar att kalla det; arbetssökande). Jag kom dit via projekt Norrsken som jag varit inskriven i. Det är bara synd att man inte får vara där hur länge som helst, utan min anställning räcker året ut (kan max få till 5:e februari då jag fick anställningen den 6/2 i år).
Ja, älskade Sir Canon ÄR verkligen UNDERBAR! Jag är fortfarande nyförälskad, även om det är typ nio månader sedan jag köpte den... Och jag älskar även mitt 50mm f/1.4 som jag köpte när mitt 50mm 1.8 gick sönder.

Ja, EFIT är riktigt roligt. Men tyvärr är jag likadan; glömmer alltid bort dagarna. Har typ inte varit med på flera år (eller det är i alla fall minst ett år sedan sist...)

Ha en riktigt bra helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Men vardagsbilder är intressanta tycker jag! Fast det är sant som du säger - vardagen består mest av att jobba, äta och sova...
Gillar verkligen dina bilder och jag förstår varför du älskar din kamera!
Ha en skön helg!

Svar: Tack :-) Ja, vardagsbilder kan vara riktigt intressanta. Man får en liten inblick i hur vardagslivet egentligen ser ut. Tror det jag tänkte på var lite mer att jag inte lade ner så stor entusiasm på just dessa bilder ;-)
Ja, jag älskar verkligen min kamera! Ibland känns det riktigt konstigt att man kan tycka om något materiellt så mycket... ;-)

Ha en skön helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Den mesta tiden vi har är ju vardag, så det gäller att se till att försöka trivas. Passande för dig att ha ett kreativt jobb, med tanke på att du är så duktigt och har så fin känsla för fotande så kan jag tänka mig att du är en kreativ person.=) Det där objektivet vill jag också köpa den dagen jag slår till på en systemkamera.

Svar: Precis! Så mycket som är vardag i våra liv så gäller det att se det positivt :-) Att ha ett kreativt jobb är verkligen perfekt för mig! Trivs så bra :-D
Ja, jag gillar verkligen objektivet! Perfekt till bland annat porträtt :-D
Trevlig helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

6

Vilka fina bilder av vardagen! Och vilket roligt jobb du har. Läste ditt svar till Annika, att det är i en återvinningsaffär. Roligt att det verkligen finns utrymme för egen kreativitet där!

Jag älskar också min Canon, men mitt favoritobjektiv är just nu på lagning, så jag kan inte använda den. Och det påminner mig om att jag inte har hört någonting från dem, så förmodligen gick det att laga inom den prisram jag satte. Hoppas!

Ha en jätteskön helg!

Svar: Tack! Vad roligt att du tycker det :-D
Ja, jag trivs jättebra på mitt jobb. Ja, Repris är en Återanvändningsmarknad. Man kan lämna in saker, som sorteras och de finaste sakerna går direkt ut till försäljning. Och är det något som inte är tillräckligt bra för att säljas så tas delar från det tillvara och blir till nya saker. Total återvinning :-)

Vad tråkigt att ditt favoritobjektiv är trasigt. Håller tummarna för att det går att laga till ett rimligt pris :-D
Hoppas du får en bra helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Västmanländskan
7

Hej! Så trevligt att få titta in i din vardag och få veta lite mer om dig. Trevlig helg!

Svar: Tack! Vad roligt att du gillade inlägget :-D
Hoppas du får en trevlig helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

8

Fina vardagsbilder! Vi borde ta mer av just sånt som inte verkar så märkvärdigt, för det är det som kommer att bli intressant i framtiden. Hur många har en bild på ett vanligt frukostbord från femtiotalet, med gammaldagsa mjölkförpackningar och annat tidstypiskt?

Svar: Tack :-D Ja, det är så sant! Man borde egentligen fota ännu mer vardagsbilder inför framtiden :-) Där fick jag till och med en fotoidé ;-D
Hoppas du får en bra fortsatt helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

9

Jag gillar scanner jag med! Kul att få jobba i en klädaffär! Fina bilder!

Bilderna på renfanan och mjölkörten i inlägget innan ÄR LOVELY!

KRAM Anna

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar bilderna :-D
Ja, scanner är en av de mest praktiska saker de hittat på (så länge man inte får avstämning, då det tar längre tid) :-)

Roligt att du gillade bilderna i förra inlägget också :-) Bilden på Rallarrosen (som vi kallar den) gillar jag också.
Hoppas du får en fortsatt bra helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

10

Var jobbar du nu? Låter som ett kul jobb!

Svar: Jag jobbar på ett ställe som heter Repris. Ligger i Öjebyn, strax utanför Piteå stad. Det är second hand/återanvändningsmarknad i Piteå kommuns regi. Det passar mig perfekt i och med att man får vara så kreativ :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?