Northen lights
 
I was very excited tonight when I saw that the Northen lights (Norrsken) appeared in the sky! Too bad I didn´t had time to go somewhere nice to photograph it, so I just took a few half bad pictures from my window.
But that´s better than nothing, I guess. I have always wanted pictures of the Northen lights that I´ve taken myself...
 
I really love this lights! It is an absolutely amazing phenomenon!
Era fantastiska kommentarer!
1

WOW, redan NU!! Är inte det tidigt för norrsken? Eller är det jag som dum stockholmare som inte fattar bättre.
Otroligt snygga Bilder...
Lång slutartid på dem gissar jag...
Nä, jag tycker du får komma över till US snart och lära mig lite ditt och datt :-)

Svar: Ja, jag blev riktigt exalterad när jag tittade ut och såg att det var Norrsken :-D Som sagt hann jag inte ut till något bättre fotoställe för att fota det. Jag tror nog också att det egentligen är lite tidigt; i alla fall har jag alltid trott att Norrsken är mer åt vinterhållet.
Men med tanke på att årstiderna 2012 inte riktigt har hållit sig som det ska så blir jag inte förvånad...
Ja, det är lite längre slutartid, men ändå så pass att jag kunde hålla i kameran själv. Är jag någon gång på något bättre ställe använder jag stativ. Plus att det skulle vara bättre utan den störande belysningen från alla fönster, gatlampor o.s.v.

Ja, hade jag mycket pengar över skulle jag sätta mig på ett plan över till USA till våren, lagom till körsbärsträden blommar hos er ;-)
Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?