When nature took summer away...
 
I will write this post in swedish.
 
Med tanke på att det faktiskt klarnade upp ute nu under eftermiddagen känns det lite konstigt att skriva detta inlägg just nu, men jag behöver få skriva av mig lite.
Jag vet att man ska se saker positivt och jag försöker oftast att göra det också. Att verkligen se att varje årstid har sina tjusningar. Men ibland går det verkligen inte, speciellt som vi egentligen blivit lurade på en årstid i år...
 
Det känns som om naturen grundlurat oss på sommaren.
Som om vi genomled den långa vintern utan att få någonting tillbaka.
Jag är inte redo att möta hösten då jag inte känner mig klar med sommaren.
Även under dåliga somrar brukar det ju trots allt finnas några dagar då det är riktiga sommardagar. Dagar då det är klarblå himmel, sol och varmt precis hela dagen.
 
Men inte i år...
Det har inte gått en enda (!) dag då det har varit helt molnfritt...
Antingen har det varit mulet på förmiddagen och sedan klarnat upp (mer sällsynt) eller att det varit klart väder på morgonen för att sedan bli övermulet runt lunchtid (oftare). Eller så har det varit grått och regnigt HELA dagen!
Och medeltemperaturen har väl legat på typ 15-16 grader...
Det är INTE vad jag kallar sommar!
Och om årets höst blir en upprepning av förra året så emigrerar jag till typ Afrika!
 
Innan sommaren hade jag stora förhoppningar om att springa omkring med min nya kamera och fotografera en massa under den ljusa årstiden, och nu har jag alltså inte fått fota på långa vägar lika mycket som jag ville.
Och jag har knappt några bilder från förra hösten, då det enbart regnade. Därför vill jag verkligen få chansen att fota en massa härliga bilder den här hösten!
 
Snälla! Hur mycket regn och skitväder ska vi egentligen behöva stå ut med?
Era fantastiska kommentarer!
1

Det är verkligen så trist att sommaren blev som den blev. Hos er var den nog värre än hos oss.
Tyckte vi hade en del fina dagar, men absolut ingen direkt värmebölja alls.
Så visst, jag förstår att du fasar inför hösten och vintern.
Hang in there!

Svar: Ja, det känns verkligen jobbigt att inte fått någon egentlig sommar, i och med att det är då vi har chansen att "ladda batterierna" inför den kommande långa vintern. Men jag kan inte låta bli att fortfarande hoppas på hösten. Hoppas verkligen att den kommande årstiden kommer att bli riktigt härlig :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Indiansommar är utlovad inkommande vecka. Då får vi ta vara på allt detta som vi missade i sommar:)
Fina bilder, man kan höra det där sakta frasandet av vågorna som drar sig upp bland stenarna och så ut igen

Ha en fin helg!
Karin

Svar: Låter bra angående vädret :-D Hoppas det håller i sig även under kvällarna, då jag jobbar under veckorna :-) Och vad roligt att du gillade bilderna! :-D
Hoppas du får en jättebra helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Så vackert! Älskar det varma ljuset...
KRAM Anna

Svar: Tack :-D Hoppas du får en bra helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Hmm, jag lämnade en kommentar här igår, men den verkar ha försvunnit ut i cyberspace... Fantastiskt fina bilder, såna bilder som jag blir inspirerad av! Hoppas nu att hösten blir vacker, och inte bara grå och kall...

Svar: Hej! Ja, jag såg att du lämnade en kommentar här hos mig igår :-) Du kommenterade själva Galleri Fredagsinlägget, så kommentaren ligger under det inlägget :-) Tack för berömmet :-D
Trevlig helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Ja, jag såg ju det nu ;-).

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?