10år med körkort
 
Jag vet att tiden går snabbt, och snabbare och snabbare hela tiden (har ju tjatat om detta ett x antal gånger på bloggen), men det här är löjligt ;-)
Hur kan det vara 10 år sedan jag klarade uppkörningen och fick mitt körkort?!?
10år. T.I.O. Ett Noll. 10 år. Ett helt deccennium!
Att skicka in pappret för förnyelse av körkortet kändes inte lite skumt.
 
Tekniskt sett går detta körkort ut den 28:e april, eftersom det var då jag skickat in pappret för tillverkning av körkortet.
Men det är den 15:e april jag "firar" årsdagen, då det var den 15:e april 2003 som jag klarade uppkörningen!
Då kunde man inte göra teoriprovet och uppkörningen samma dag, eftersom man var tvungen att ha ett godkänt teoriprov för att ens få boka uppkörning.
 
En av de vackraste vårdagarna det året, vägarna var snöfria och torra, en sista körlektion på morgonen, uppkörningen som startade 9:50, känslorna när jag fick höra att jag klarat uppkörningen på första försöket, sedan en Engelska B-lektion i skolan och hämtning efter skolan av mamma så att jag skulle få köra bil för första gången MED körkort :-D
 
Kommer ni ihåg er uppkörningsdag?
Finns det någon mer här som firar 10 år med körkort i år?
Era fantastiska kommentarer!
1

Jag kan lägga till +15 till dina 10 år samt att jag har 1 års jubileum denna månaden med tung behörighet

Huvva så gammal jag vart.... ;)

Svar: Ja, 25 är ju lite mer än 10 ;-)
Och grattis till din årsdag för tung behörighet! Tiden går verkligen snabbt när man börjar tänka på sådana saker :-)

Minns att jag bestämt mig för att klara körkortet innan jag tog studenten samt fyllde 19år. Och det var ganska precis, klarade det med två månaders marginal innan studenten ;-) Samt tre månader innan 19-årsdagen... Offrade varenda sovmorgon vi hade under sista året, men det var det värt :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Om typ nästan exakt ett år så är det 10 år för mig, och håller med, det känns så skumt!! Men måste säga att du har ett väldigt välvårdat körkort, mitt är alldeles söndertrasat och jag hoppas det håller ett år till haha. Så trasigt att jag nästan alltid får ett "ojdå.." när jag visar det. Nästa körkort har jag bestämt mig för att ha den i en korthållare jämt, kanske till och med en plastficka. Det här har jag haft löst i fickan i 9 år nu, ingen bra ide.

Svar: Ja, visst känns det väldigt skumt nu när det är dags för förnyelse av körkortet! Känns som det var alldeles nyligen man hade två års prövotid framför sig, och slutet på giltighetstiden såg man inte ens för att den var så långt in i framtiden... ;-)
Oj! Håller tummarna för att det håller ett år till då ;-)

Har bara haft mitt kort i börsen/plånboken, det är därför som det är väldigt välbevarat. Har alltid haft så många olika kort (typ ICA-kort, VISA-kortet, Coop-kortet och en hel drös med olika medlemskort, som jag i ärlighetens namn oftast kunnat lämna hemma). Men därför har jag använt börs då det har varit lite svårt att ha dem lösa.

Välkommen till min blogg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Haha ja eller hur, tiden går snabbt! Jag har så svårt för att använda börs, jag har också massor av medlemskort och sånt, men eftersom jag måste åka 10 mil för att använda dem ligger de i börsen som bara tas med då, medans bankkort, körkort och coopkortet ligger antingen i fickan eller i en korthållare om dom har tur :) Men det sliter visst också.

Svar: Ja, det gör den verkligen! Minns att jag alltid tyckte det var så konstigt när jag var liten och de vuxna tyckte tiden gick snabbt. Själv tyckte man att tiden segade sig fram, speciellt under terminerna i skolan... Men tiden går verkligen snabbare desto äldre man blir ;-)
Ja, alla använder inte börs. Jag använder det mest då jag är van sedan jag var yngre. Däremot är jag dålig på att använda väskor (tycker mest de är i vägen ;-)) Har oftast börsen och mobilen i jackfickan bara.
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Kul med någon till som är vaken den här tiden förresten :)

Svar: :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

åh vad sjukt!! inte tagit körkort än :)

Svar: Ja, tiden går verkligen snabbt!
Tycker inte det är någon fara om man inte tagit körkort. Det kan finnas många olika orsaker till det, bland annat är ju den ekonomiska aspekten väldigt stor gällande just körkort... Och det har ju inte blivit billigare sedan jag tog det...

Hoppas du får en bra dag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

6

Haha jag firar bara 6 månader med mitt körkort idag :P men tiden går fort.. Känns som det var igår jag hade uppkörning, sjukt!

Svar: Ja, visst går tiden otroligt fort! Jag tycker också det känns som det var igår som det var dagen för uppkörning :-) Det är mycket jobb och mycket pengar när det kommer till att ta körkort, men visst är det värt varenda öre :-D
Ha en fortsatt bra dag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

7

SV: Tack detsamma fina du!

ida
8

underbar bloggdesign!

Svar: Tack! Vad roligt att höra :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

9

Ja vad ska man säga, Grattis och att jag är avundsjuk ;) har inte ett körkort själv nämnligen :/

Svar: Tack :-) Och tack för din kommentar! Välkommen hit!
P I X E L I E - Erica Pettersson

10

Vad kul, grattis till dig för att du klarade uppkörningen för tio år sedan! ^^

Och oooj tänk att det var tio år sedan det var 2003! Jag var faktiskt inte så jätteliten då, fem år. :o

Svar: Tack! Ja, det känns verkligen svårt att förstå att det gått så lång tid :-)
2003 tog jag studenten (juni) och fyllde 19år (juli). Min hjärna har fortfarande lite svårt att ta in att de som är födda 1994 tar studenten i år... -94 gick jag i 4:an, så i min hjärna är de som föddes det året småbarn fortfarande ;-) Som sagt; känns väldigt konstigt att det trots allt inte är så :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

11

Jag är också riktigt dålig på att använda väska, den hänger bara med på heldags shoppingturer precis som börsen och det är väl kanske en gång var tredje månad och jag äger bara en väska. Skönt att höra att den finns i alla fall en till tjej som inte gillar väskor, det flesta verkar älska dem :)

Svar: Detsamma! Tycker också det känns bra att veta att det finns fler som inte gillar t.ex. väskor. Jag har alltid kännt mig aningen annorlunda, då jag inte gillar att shoppa väskor (äger typ en åt gången) och ÄNNU tråkigare har jag alltid tyckt det är att köpa skor! Det sistnämnda har blivit lite bättre de senaste 2-3 åren, men under större delen av mitt vuxna liv har jag ägt typ ett par vinterskor och ett par sommarskor. Sliter liksom ut ett par åt gången ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

12

Ja skor gillar jag inte så värst att köpa heller. Hade en period på två år då jag tyckte det var lite roligt men den försvann och nu har jag ett litet lager med några höga, några sneakers och några kängor, räcker länge det! Det är så skönt att inte känna sånt där sug att köpa massa onödigt :)

Svar: Och billigare blir det ;-)
Nuförtiden brukar jag köpa något par på Skopunkten de gånger vi åker upp till Haparanda, men det är näst intill de enda gångerna jag går in på en skoaffär...

Ha det bra :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

13

Ja det sparar ju verkligen pengar! Köper hellre inredning eller pysselprylar än kläder faktiskt.

Svar: Samma här :-) Speciellt inredning!
P I X E L I E - Erica Pettersson

14

sv;
Ja, verkligen :D Och att min student bara är tre år och två månader bort, helt sjukt? Nyss var det åtminstone åtta år kvar när jag tänkte på det ^^

Svar: Ja, det går snabbt!
Kan komma på mig själv då och då med att verkligen längta tillbaka till gymnasiet, då det var de tre roligaste skolåren i mitt liv :-D På studentdagen var det blandade känslor, minst sagt!
P I X E L I E - Erica Pettersson

15

Grattis till 10 år. :) Själv har jag haft mitt körkort i hela 21 år i år. Minns absolut dagen jag tog det. Cyklade hem från bilskolan med pappret i min hand och tog med mig ena syrran ut på en biltur till Nättraby (ligger i Blekinge).

Svar: Tack :-) Ja, det är verkligen speciellt den dagen man klarar körkortet :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?