Bildredigeringsarbete pågår
 
Har varit på en fotografering idag, så nu har jag nästan 300 bilder att gå igenom och efterbehandla.
Bara så ni vet ifall ni inte hör av mig på ett tag här på bloggen ;-)
Platsen på bilden är platsen för dagens fotografering.
Era fantastiska kommentarer!
1

superfin bild:)

Svar: Tack :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Vad roligt, Erica. Blir nyfiken på uppdraget.
Glad för din skull.
Bilden är jättefin.

Svar: Ja, det känns jätteroligt att få porträttuppdrag :-D
Fotograferingen idag var att jag fotade modell/porträttbilder till en tjej som går sista året på gymnasiet. Bilderna är till hennes projektarbete. Alla som går sista året gör ett s.k. Projektarbete (det är en 100 poängskurs), vilket kan var lite allt möjligt. Många idag startar ett s.k. UF-företag (står för Ung Företagsamhet, och det handlar om att man får prova på att starta ett företag, hur det fungerar, prova en affärsidé man har. Och i slutet av året avvecklar man det). Min syster startade t.ex. ett UF-företag med sin smyckestillverkning.

Synd bara att det inte hunnit komma fram riktigt när jag gick gymnasiet... Då hade jag lätt startat ett :-D

Däremot är det på ett sätt rätt kul det här med just kursen Projektarbete 100 poäng... min årskull, -84:orna, var de första som gjorde den kursen. Innan det var det motsvarande man gjorde i 3:an "Specialarbete" (vet inte hur många poäng, men tror inte det var en lika stor kurs som 100 poäng). Så vi var lite av "försökskaniner" gällande Projektarbete.

Oj, nu drog jag visst iväg lite igen ;-P

Ha det jättebra!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Superfin bild! :) Kram

Svar: Tack :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?