Nyfredag aka torsdag
 
Tänkte att jag skulle härmas lite med Annika i Restons bloggidé om torsdagspunkter. Hoppas det är okej :-)
 
 
♦ Idag känner jag mig glad för att det är första dagen som jag gått ut utan jacka, utan att frysa. Jag var visserligen inte utomhus särskilt länge, men ändå! VÅR :-D 
 
♦ Jag är även glad över att snön smälter som jag vet inte vad! Man ser allvarligt skillnad varje dag, och här mitt i stan är snön i princip helt borta! (Mest sådana skitiga snöhögar som blivit av vinterns snöskottning). 
 
♦ Morgondagen innehåller bland annat att gå på en starta-eget-information.
Nu är jag ju inte där riktigt än, men jag känner att det ändå kommer att bli intressant att få lite information om saken.
 
♦ Har i veckan lånat ut min kära 400D till en person som är intresserad av fotografering. Och det känns mest roligt att han (mr. Canon) får jobba lite på ålderns höst. Det är ju ett tag sedan sist då han fått stå i skuggan av sin storebror 5D mkII... Att han får chansen att lära upp en ny fotointresserad person :-)
 
♦ Jag slutade min anställning på Repris i början av februari, och ända sedan dess har jag drömt om den arbetsplatsen minst en gång per vecka! Det är inga mardrömmar (skulle vara konstigt med tanke på hur bra jag trivdes där), utan drömmarna handlar om att jag av en eller annan anledning är tillbaka på Repris.
Bland annat drömmer jag om att jag kommer dit precis under något möte på Textilen där ALLA är med som jobbat just på Textilen under tiden jag varit där.
Är det jag som är konstig, eller finns det någon mer som drömt om en arbetsplats ett tag efter att ni slutat där?
På ett sätt är det nog inte så konstigt, då jag arbetade heltid där hela förra året, och helt plötsligt är det slut. Men det känns ändå lite konstigt att ha minst en dröm om den arbetsplatsen per vecka såhär pass långt i efterhand...
 
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Jag blir glad både över att du bloggar i punkt, som jag idag, och att du använder nyfredag.
Blir alldeles varm av det. GULLIGT!!!!
Tror du att du kommer att sälja din gamla kamera?
VAD bra om du startar eget, Erica. Heja dig!!!!
Önskar så att du finge vara kvar på Repris.
Förstår att du drömmer om det. Ibland kan jag också glömma om gamla jobb, speciellt de jag hade då jag bodde i sve.
SÅ glad att våren är på ingång!!!!
Ha det så gott!!!

Svar: Vad skönt att det är okej för dig att jag härmas :-) Jag vet att det finns så många i den svenska bloggvärlden (ungdomar!) som gör en jättegrej om någon skulle "härma" dem (men i och för sig gäller det oftast t.ex. bloggdesigner). Vet inte om jag är konstig, men jag blir snarare lite smickrad om någon gillar min design så pass att de vill ha en likadan ;-)
Nej, jag vet inte riktigt om jag kommer att sälja min förra kamera. Inte just nu i alla fall, då jag inte känner mig riktigt redo att ge upp den ;-) Därför testar jag något mittemellan istället... lånade ut den till min systers sambo, som är intresserad av att lära sig mer om fotografering.

Vad skönt att det finns fler som kan drömma om gamla arbetsplatser, länge efter att man slutat. Då är det inte bara jag :-)

Och ja, det är verkligen underbart att våren är på ingång även här :-D Innan vi vet ordet av kommer det att explodera i grönska! Nästa vecka går vi ju in i Maj också... :-D

Ha det jättebra!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Man kan nog känna för att göra ett inlägg i punkter ibland. Det är nog fler än Annika och du som gör det ibland. Fint inlägg i alla fall.
Jag har också två kameror - en stor och tung systemkamera som jag tar bilder med hemmavid och en liten som går ner i handväskan. Den stora tar naturligtvis bättre bilder iofs, men är hopplös att släpa med sig om man ska ut och resa t.ex.
Det kan ju vara bra med två kameror OM det skulle bli något fel på någon av dem. Sånt händer ju...

Heja på med att starta eget! Det är roligt att arbeta helt för sig själv och inte för andra, om du inte missförstår mig, även om det kanske innebär mer jobb i förlängningen. Lycka till!!!
Kram
Ingrid

Svar: Tack! Ja, det är praktiskt att kunna göra ett punktinlägg ibland :-)
Jag har också flera kameror. En liten kompaktkamera (som i och för sig sällan används) och så mina systemkameror. Den som inläggspunkten handlar om (som jag lånat ut) är min ena systemkamera, instegsmodellen.

Ja, att ha en backupkamera kan vara bra :-) Tror mest det är därför som jag tvekar att sälja 400D:n. Men också lite grann för att det var min första systemkamera; med den har jag lärt mig allt jag kan om fotografering och det var med hjälp av den som mitt fotointresse växte sig lavinartat :-D

Tack! Det är så roligt att få positiva påhejanden angående att starta eget, speciellt då det är en sådan stor dröm hos mig. Och med tanke på inom vilket område det skulle bli (foto) så känns det mer spännande och roligt än avskräckande med mycket jobb. Just nu känns det som om jag typ skulle kunna jobba 100-timmarsveckor inom den branschen... ;-)

Ha en fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Hej!
Nu pågår en fototävling på min blogg där du kan vinna en fotobok att fylla med dina egna foton, missa inte det. :)
Direktlänk: http://jojjjjohs.se/2013/april/fototavling-vinn-en-fotobok.html

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?