Valborgsmässoafton i Badhusparken

 
Jag gick ner en sväng till Badhusparken nu ikväll för att fota lite. Men då det regnade näst intill hela tiden så blev det inte så många bilder som jag hoppats. Hade varit trevligt om det var samma väder som förra året; sol.
Men men...
I alla fall; därför får ni inte se fler än dessa två bilder just nu. Resten sparas till veckans Galleri Fredag, så titta gärna in då :-)
 
Jag vet att jag fotat så pass länge som sedan 2008, men jag känner mig fortfarande lite besvärad när jag fotograferar i större folkmassor. Jag vet inte, men det är trots allt något med att dra upp en stor systemkamera bland en massa människor i en småstad som Piteå...
Är det bara jag? Eller finns det någon fler fotointresserad person som känner samma sak?
Tycker det gick bättre utomlands, då man kan "ursäkta sig med att man är turist" ;-) Och kanske det att man inte känner någon av de personerna. Nog för att jag inte känner personerna i en folkmassa här heller, men det är som att det ändå är på ett annat sätt...
Nåja, jag fick i alla fall till några bilder, trots regn och besvärade kamerakänslor ;-)
Era fantastiska kommentarer!
Linda
1

Det är samma här.. folket här i pite verkar va typ "hjälp en kamera! Vill inte va med!" så då blir de ju att man känner sig besvärlig som fotar ändå..Skittråkigt ibland :/

Svar: Ja, precis! Det känns lite grann som om piteborna allmänt är väldigt kameraskygga. Och att då springa runt med en stor systemkamera (när man "bara" är hobbyfotograf) gör att man lätt känner sig lite besvärad...
Hoppas du får en fin fortsatt 1:a maj!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Det kan vara lite jobbigt ibland. Jag tycker det kan vara lite jobbigt att fota folk på fester också. VET inte varför jag känner så. Jag gör det, men det tar alltid emot innan jag har börjat.
Synd att vädret var så trit igår. Men jag ser fram emot fler foton på fredag.
De bilder du visar här är iaf jättefina.

Svar: Vad skönt att det inte bara är jag :-) Och på något sätt känns det som om det går bättre med en kompaktkamera, alt. mobil; då typ alla använder sådana. Men när jag drar fram stora klumpiga systemkameran känns det genast lite besvärat, då de flesta man möter oftast är så kameraskygga och reagerar typ "Neeej... inte på mig!"
Har slutat ta med mig kameran hem till familjen, av den anledningen ;-)

Ja, det var verkligen tråkigt med vädret igår (speciellt som det varit vackert väder i princip hela April). Men fick i alla fall regntesta kameran ;-) Den klarar mer än man tror, den lilla (stora) tuffingen ;-) Hade dock inte vågat ta ut 400D:n i regnet...

Däremot bestämde jag mig tidigare idag att inte klaga på regnet igår när det, som jag visade på instagram, SNÖADE en stund! Som tur var blev det kortlivat, lade sig inte och nu är det sol och övervägande blå himmel :-D

Ha en fin fortsatt dag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Ida
3

du har så fin blogg!

Svar: Tack :-D Vad roligt att du tycker det! Välkommen tillbaka :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Hahaha, jag känner likadant när det gäller att fota bland folk! Igår på majbrasan fotade folk med sina mobiler, jag såg inga systemkameror, inte ens några kompaktkameror. Men jag bestämde mej för att strunta i det, jag drog fram min Nikon och tog mina bilder - vår 13-åring hade också systemkameran med (min gamla) så vi var faktiskt två :-). En kvinna stod bredvid mej och fotade med sin mobil, kollade lite när jag fotade och sa "Men gud vilken skillnad på dina och mina bilder!". Japp! :-D

Svar: Vad skönt att det inte bara är jag som har denna känsla :-) Ja, det känns verkligen som om man sticker ut när man drar fram en stor, klumpig systemkamera mitt bland alla diskreta mobiler ;-)
Vad skönt att ni i alla fall var två personer med systemkamera :-) Och det stämmer ju som du skriver om jämförelsen mobilkamera-systemkamera. Det är precis som jag själv försöker tänka; att efteråt har jag bilder av en kvalitet som en mobilkamera inte kan komma upp i (trots att de är välutvecklade idag)!

Hoppas du haft en trevlig 1:a maj!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?