Att skapa med ord
 
Någonting som jag alltid tyckt om att göra är att skriva. När jag var liten/yngre skrev jag väldigt mycket och jag vet inte huuur många små berättelser jag har hittat på under barndomen. Min fantasi har det inte varit några problem med ;-) 
Och det har ju även varit ett sätt för mig att få utlopp för min kreativitet; innan jag upptäckte, och föll pladask för, fotograferingen.
 
Den senaste tiden har jag upptäckt att det, tydligen, blivit väldigt vanligt i bloggvärlden att starta typ berättelsebloggar. Där varje blogginlägg är ett nytt kapitel i berättelsen.
Nu handlar dessa visserligen om att man tydligen tagit en kändis/idol och hittar på en historia med hen i huvudrollen. Nu är det naturligtvis INTE det jag vill skriva, utan det känns liiite väl tonår för min del.
MEN dessa bloggar har trots allt väckt min lust att skriva, och så pass att jag gärna vill göra ett försök.
 
Jag startade upp bloggen skapamedord.blogg.se här på mitt bloggkonto, och där är tanken att jag ska publicera sådant jag skriver; gärna då t.ex. kapitelberättelser. Om jag lyckas med någon sådan ;-)
 
Vad tror ni om detta? Tror ni det är något ni skulle orka/ha lust att läsa?
Ska försöka komma på en bra idé till en berättelse inom kort och klura ut någon bra "trailer" att publicera på den bloggen. Kan hända att det är lättare att se då ifall det verkar intressant.
Det skulle vara jätteintressant att höra vad ni tycker om denna idé :-)
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?