My schoolpictures from the 90´s
Som ni vet vid det här laget så är jag väldigt svag för nostalgi...
Försjunker lätt i minnen och sådant som varit. Visserligen försöker jag att inte tänka fullt så mycket på det, utan på nuet och framtiden. Men jag tycker ändå det är väldigt roligt att bli nostalgisk någon gång då och då!
Igår hittade jag mina gamla klasskort och skolkatalogerna från högstadiet, och som den bloggare jag är så kan jag ju inte låta bli att blogga om det också ;-)
 
It´s me through the schoolyears...
Jag har naturligtvis pixlat alla andra ansikten, då jag inte har en aning om vilka som inte vill vara med på såhär på internet. Men jag kunde inte beskära bilderna mer än såhär, då de blev alldeles för oskarpa och alldeles för dålig kvalitet.
 
1991 - Klass 1A - 7 år
 
1994 - Klass 4A - 10 år
 
1997 (denna bild togs tydligen på vårterminen) - Klass 6A - 12 år
Och VAD är det för min jag gör här??? Full i skratt ;-)
 
1998 - klass 8D - 14 år
Ännu ett lustigt ansiktsuttryck... Ser ut som jag typ håller på att blinka eller något.
Och outfiten... märks att det är 90-tal ;-)
 
 
Ja, vi hade bara skolkataloger i högstadiet och gymnasiet.
Högstadiekatalogen innehöll alla skolor (7-9) i Piteå kommun, med ett försättsblad inför varje skola  ↑.
Här ser man också hur Entrén såg ut när jag gick där, innan den byggdes ut. Men det är nog lite oviktigt vetande. Är inte säker på om jag har några läsare från Hortlax ;-)
Gymnasiekatalogen innehöll alla klassbilder från gymnasieprogrammen på Strömbackaskolan.
Jag visste inte förrän någon gång i övre tonåren att en del kommuner har skolkatalog från och med första klass.
Era fantastiska kommentarer!
1

Min sambo är uppvuxen i Hortlax. :) Jag har kataloger från min lågstadie- och mellanstadietid. På den skolan togs foton till katalogen vart tredje år, så första gången jag var med i en katalog var i 3:an. Sedan i 6:an. På högstadiet tog vi varje år. Har även en bild från min lekistid. :)

Svar: Vad roligt med någon mer som är uppvuxen i Hortlax :-) En mysig by där jag mycket väl skulle kunna tänka mig att köpa hus någon gång i framtiden :-)
Ja, när jag blev lite äldre förstod jag att en del kommuner har skolkatalog även i låg -och mellanstadiet :-) Vi tog skolfoto i Lekis, 1:an, 4:an och 6:an, men de fick vi alltså som "vanliga" skol/klassfoton. I 7:an, 8:an och 9:an tog vi klassbilder till skolkatalogen, och detsamma gällde i gymnasiet :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?