"Punktligt" är en finfin bloggidé !
 
♦ I lördags kunde jag hämta ut ett nytt hem till mina bilder :-D  Har ju haft en 1TB stor extern hårddisk, vilken varit full nu ett bra tag. Och när även den interna hårddisken började dra åt samma håll gick det inte att dra ut på längre. Inte när det andra alternativet var att sluta fota... ;-)
En hårddisk på hela 3TB blev det alltså den här gången, och med alla mina bilder lär det behövas! Just nu var det även superpris på just denna på netonnet.se (nej, det är inte ett sponsrat inlägg), så det passade alldeles utmärkt :-D
Har nu fört över en massa bilder till denna från den andra hårddisken (bilderna fotade med Mark) och håller just nu på med bilderna från interna hårddisken. Vill nämligen inte ha bilder på den, ifall det skulle bli något skit med datorn (har haft en väldig otur med mina datorer genom åren...) Och flera hundra GB bilder vill man INTE förlora!!!
 
♦ Idag är jag GLAD! I andras ögon har det väl inte hänt något direkt stort, men för mig just nu känns det oerhört skönt! Som en stor sten som lyfts från mitt hjärta. Det var en sak som "hände" igår som idag löste sig till det bästa (vill inte riktigt gå ut med detaljer här på bloggen; hoppas ni har överseende med detta).
Vid halv två idag kändes det nästan som om jag svävade fram, så mycket kan jag säga :-D 
 
♦ Räknar även ner minuterna just nu tills klockan blir 16:00 (fyrtiofem minuter, i skrivande stund). De håller på och borrar upp golvet (eller nåt) i någon av lägenheterna, så det har fört borroväsen hela dagen!
Men hantverkare brukar sluta klockan fyra, right? 
 
♦ Fint väder idag. Inte mycket att klaga på. Måste ju nästan skriva om vädret, annars tror ni antagligen att jag är allvarligt sjuk ;-P
Update: Det höll inte i sig länge... För några minuter sedan var det verkligen som om himlen öppnade sina portar! Det regnade så det dånade! Snacka om ÅSKREGN !
 
♦ På tal om sjuk... Allvarligt är det ju inte, men just nu dras jag med en riktigt störande förkylning! Usch för förkylningar; speciellt eftersom luktsinnet inte fungerar som det ska under sådana perioder!
Alla priser i världen, Nobelpriset flera gånger om och för evigt ihågkommen hen som lyckas hitta ett botemedel mot virus!!
Å andra sidan har jag redan nu en hjälte  -hen som kom på NÄSSPRAYEN !!
 
♦ Skolstartsvecka är det också nu.
För tusentals svenska barn och ungdomar är sommarlovet officiellt slut och "allvaret" börjar igen. Minns själv hur det var... i grundskolan var det väl mest "neeej, inte reeedan!" I gymnasiet kändes det dock inte lika tungt, då jag som ni vet trivdes betydligt bättre där. Men oavsett när så visst var det jobbigt att gå från långa lata sovmornar till att väckarklockan ringde strax efter 6...
Alla ni som fortfarande går i skolan: Hoppas i alla fall ni fått ladda upp batterierna ordentligt under sommarlovet och att ni får en bra hösttermin!
 
♦ Bara några veckor kvar nu tills Galleri Fredag drar igång för höstterminen!
Det är jag som kommer att starta igång det hela med att bestämma teman för september månad, så håll utkik här på min blogg om ett par veckor!
Både alla ni som redan deltar i fredagstemat, men om det finns någon annan som är intresserad av att vara med så är ni varmt välkomna :-D
Era fantastiska kommentarer!
1

Vad duktig du är på att fota, jättefina bilder!

Svar: Tack! Vad roligt att du tycker det :-D Välkommen hit till min blogg, och varmt välkommen tillbaka :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Jag ser också fram emot Galleri Fredag!! :-)

3

Jag ser också fram emot Galleri Fredag!! :-)

Svar: Ja, det ska verkligen bli roligt att sätta igång med fredagstemat igen :-D Och när hela bloggvärlden vaknar upp igen efter sin sommardvala :-)
Ha det fint!
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Dubbelt upp t.o.m ;-).

Svar: Ja, så kan det bli ibland ;-) Speciellt här på blogg.se... ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?