Sammanfattning: Synas
 
Hade hunnit skriva ganska mycket när jag plötsligt råkade slå till datormusen
från sidan, och då jag har två sidoknappar (bakåt & framåt) så gjorde det att
jag klickade mig ifrån inlägget. Och när jag klickade "upp det" igen så hade
i princip bara bilden hunnit sparas. Texten var borta. Åh, så störande!!!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nåja; till inlägget
Jag vet vad jag lovade. 
Efter det förra skulle ni få slippa fler blogginlägg angående Synas. Men tänkte inte på att jag förmodligen skulle vilja redovisa för hur det gick.
Så jag bryter tillfälligt det löftet; men lovar istället att det inte blir fler efter detta. 
Men om ni är väldigt less är det ju bara att hoppa över detta inlägg ;-)
 
Först vill jag bara försäkra er om att jag är
otroligt tacksam för alla er som kikar in här
och till er som tar er tid att lämna en kommentar.
Jag blir jätteglad för alla kommentarer!
Inlägget här är mest en redovisning/sammanfattning
av tankar och hur det gick med Synastiden.
 
 Som ni (vid det här laget) vet så bestämde jag mig för att stå ut och spara ihop till att kunna köpa en Synas under kvällstid, s.k. "prime time", vilket innebär 12500 poäng. Det är vad tiderna mellan 20:00 och 21:00 kostar, och de är alltså de dyraste.
Den första tiden börjar klockan 8:00 och kostar 2500 poäng, vilket gör den till den billigaste tiden. 
Detta av anledningen att bloggtrafiken är betydligt högre på kvällen än på morgonen. Naturligt och självklart. 
 
När jag förra veckan, efter ett halvår, äntligen hade sparat ihop så mycket som 12500 poäng började jag fundera på vilken veckodag som skulle vara den bästa att köpa en tid.
Det kan mycket väl hända att mitt resonemang är helt fel, då vi naturligtvis inte kan veta när alla andra sätter sig ner vid datorn, utan det är bara spekulationer.
Såhär såg i alla fall mitt resonemang ut: Dagarna gick ganska direkt bort, då jag tänkte att de flesta förmodligen passar på att vistas utomhus (det är ju trots allt fortfarande sommar), alternativt har börjat om att jobba.
Sedan misstänkte jag att det eventuellt kunde vara en dålig idé med en tid under helgkvällar, speciellt fredag -och lördagkväll, då det är tider då många brukar åka bort, ha gäster eller helt enkelt hitta på någonting annat än att sitta framför datorn. Helt naturligt.
Mitt resonemang ledde därför fram till att det förmodligen kunde vara smartast att köpa en kvällstid under en vardagskväll. Då när de flesta hunnit komma in efter en utedag, slutat jobba för dagen, hunnit äta middag o.s.v.
Och då det är vanlig arbetsdag nästa dag så känns det inte som att man brukar hitta på sådär jättemycket under kvällen, utan man passar på att ta det lugnt, kanske sätta sig ner med datorn och t.ex. blogga/läsa bloggar. 
Därför fick det bli en Synastid tisdag klockan 20:20; mitt under den s.k. "prime time".
Kostnad: 12500 poäng.
 
Det jag lagt in på bilden i detta inlägg är printscreenat nu på morgonen; alltså resultatet av min primetimevisning igår kväll.
Unika besökare: 57 st.
Kommentarer: 10 st.
Jag har i genomsnitt (i vanliga fall) 23 unika besökare per dag.
 
En prime time-visning gav med andra ord ca. 35 extra besökare den dagen.
Kvällstid (20:20) - 57 unika besökare.
Morgontid (08:20) - 75 unika besökare.
Slutsats: Morgontiden var trots allt bättre; trots priset på 2500 poäng mot kvällens 12500 poäng.
 
Det här inlägget skriver jag mycket för ifall det finns någon som funderar på om det är värt att vänta de där extra månaderna på att kunna köpa en kvällstid, eller om det är lika bra att använda upp poängen på en lite tidigare tid.
MIN erfarenhet är alltså att det inte spelar så stor roll. Det gjorde inte så stor skillnad. 
Var det värt att dras med reklamen högst upp i ett halvår för en kvällstid? Nej! Det tycker jag inte.
 
Nu har jag i och för sig inte riktigt bestämt mig för om jag ska avaktivera reklamen högst upp på bloggen (sluta samla poäng) eller om jag ska fortsätta och försöka en gång till med prime time efter nyår.
Men min nyfikenhet har i alla fall stillats :-)
 
Är det någon av er som har erfarenhet av en kvällstid på Synas? Hur gick det för er?
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?