Vädersnack den femte augusti
 
De senaste två dagarna har jag haft ett sug efter att baka, men jag vet inte vad.
Tips? 
 
I övrigt finns det väl inte så mycket att meddela. Sommaren, och livet, går framåt som vanligt. Sommaren kunde dock sakta ner en aning ;-) 
MEN jag tycker ändå vi haft en väldigt fin sommar, vädermässigt. Idag skiner solen från en blå himmel och jag känner en energi som jag aldrig kan känna vid regniga dagar. Solen är verkligen en fantastisk energikälla!
Och det BEHÖVER vi verkligen, för att ladda upp inför det låååånga vinterhalvåret som snart väntar oss...
 
Kunde vi inte få ha sommar i nio månader och höst/vinter/vår i tre (sammanlagt)?? Även om jag älskar våren, så skulle jag inte ha någonting emot den fördelningen av årstiderna :-)
Visst; det är så att alla årstider har sin tjusning, men sommaren har ÄNDÅ övervägande tjusningar!!
 
Och har jag inget annat än vädret att prata om just nu så kan jag lika gärna avsluta det här inlägget ;-)
Era fantastiska kommentarer!
1

Ja, iår har ni haft en toppensommar.
Härligt.
Pratade just med en vän som brukade bo här i DC. Hon är här och hälsar på i sommar (de har kvar sitt hus). OCH hon sa just att den stora nackdelen med sverige är hur felfördelade årstiderna är. Ja, det kan man ju kanske hålla med om.
Men jag gillar alla årstider. Visst, de borde vara lite mer jämnt fördelade hemma, men...
Speciellt hos er i norr.

Svar: Ja, jag tycker verkligen att årets sommar har varit riktigt fin :-D Trots att jag vet att det finns vissa i min omgivning som av någon anledning inte håller med... Men som sagt; jag tycker inte det finns så mycket att klaga på när det gäller sommarens väder :-)
Ja, håller helt med om att årstiderna borde vara mer rättvist fördelade. Våren kommer inte förrän i mitten på maj (då med besked, men ändå) och de första gula löven börjar skymtas redan i Augusti... Jag skulle inte ha något emot några månader längre sommar :-)

Ha det fint!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?