App-tips: Sleep Cycle
 
Jag har i och för sig haft den här ett tag, men "återupptäckte" den för bara någon dag sedan.
Självklart förstår jag att just sådana här saker inte ska tas så gravallvarligt, då det trots allt bara är en app på en telefon. Men jag tycker den är väldigt rolig i alla fall :-)
 
Sleep Cycle heter den, och appen är i grunden en väckarklocksapp, men som även "mäter" din sömn. Du kan se sömnkvalitet, hur länge du sovit, vid vilka tidpunkter under natten du varit i djup sömn, i lätt sömn o.s.v.
När du använt den minst fem gånger gör appen även diagram över din sömn, och du kan bl.a. se din bästa natt, din sämsta natt och så vidare.
 
Dock måste man ha mobilen i laddaren under natten när man använder denna app, då den förbrukar väldigt mycket ström, men när det gäller iPhone så brukar vi ju ladda dem näst intill varje natt ändå, right? 
 
 
Detta är INTE ett sponsrat inlägg!
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Åh, ska ladda ner appen direkt! Ska trotsa sömnen och försöka vakna pigg på mornarna istället, hehe...

Svar: Ja, jag tycker det är en riktigt rolig app :-D Tanken med appen är att man ställer väckningen på en viss tid, t.ex. mellan 6:30 och 7:00. Och så väcker den en när man är inne i en period av lätt sömn; då man alltså har lättast för att vakna. Har tyvärr inte använt den tillräckligt mycket ännu för att kunna gå i god för att det fungerar, men det är tanken med den i alla fall :-)
Hoppas du får en fin andra advent!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Ja, jag måste också ladda ner den. inte för att ha som väckarklocka, men för att mäta sömnen.
YOU bet!!

Svar: Ja, jag tycker det är en riktigt rolig app! Tycker det är mycket intressant att se sömnkvalitén; under vilka tider man varit i djup sömn, lätt sömn o.s.v. Rekommenderar appen!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?