Försenat Fredagsgalleri
En sådan här jul VILL jag ha!
Men den får jag förmodligen se mig om i stjärnorna efter...
Bilden fotad i december förra året.
 
Idag är det fredag och dags för Galleri Fredag, näst sista för året.
Dock kikar jag mest in här nu för att meddela att mitt bidrag blir publicerat lite senare.
Har inte glömt bort det, men idag blir det en tur till Luleå och då ska kameran få följa med. Har nämligen inga nya roliga bilder som jag inte redan visat från den här december, och jag ville gärna publicera nya bilder för en gångs skull (jag har ju ofta publicerat äldre bilder i mina bidrag den här hösten).
 
På återseende!
Era fantastiska kommentarer!
1

Hej! Jag vet att denna kommentaren ej hänger ihop med inlägget men jag ville fråga två saker angående design. Hur gör du sådana pepparkaksgrejer där det står facebook, bloglovin och det? och det andra. Hur delar man in sidan i boxar? Tacksam för svar!

Svar: Hej och tack för din kommentar :-)
Pepparkaksknapparna i sidomenyn har jag gjort själv i Photoshop. Det är tyvärr lite svårt att beskriva såhär i en kommentar, men jag valde en figur som liknade en pepparkaka, färgade den brun och lade till lite skugga och gjorde så figurerna blev liksom "rundade" runt kanterna, som att den är lite "tjockare". Som sagt så vet jag inte riktigt hur jag ska förklara hur jag gjorde, då jag mest satt och "lekte fram" dem under en period...

Samma gäller med boxarna i sidomenyn; det är svårt att beskriva såhär i en kommentar. Men jag ska se om jag kan lyckas få ihop ett tipsinlägg angående hur man gör det och vilka koder man ska lägga in i Stilmallen och kodmallarna.

Ursäkta att mitt svar inte var särskilt informativt, men håll utkik som sagt, så ska jag försöka fixa iordning ett tipsinlägg :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

En sån jul vill jag också ha, Erica. Sådär mkt snö och riktigt kallt.
Well, one can dream...

Svar: Ja, tänk om vi hade fått en sådan jul i år! Rena drömmen :-D
Men så länge vi befinner oss på "den här sidan" om julafton så lever hoppet ;-) Förnuftet säger väl i och för sig en annan sak, men hoppet vill inte ge sig!

Ha en riktigt fin fjärde (Hjälp, redan!) adventshelg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

så fin bild^^

Svar: Tack :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?