Första adventsmyset
 
Det var egentligen inte meningen att detta inlägg skulle bli så sent, utan jag hade tänkt publicera det under söndagen. Av någon anledning kom jag mig inte för det, och jag vill inte tidsinställa det bakåt.
Nåja, vi överlever nog ;-)
 
Första Adventsmys blev det alltså för min del nu ikväll (och förmodligen i väldigt många hem runt om i Sverige).
För min del är det första dagen jag "får" äta/dricka något julrelaterat; därför blev det julmust!
I övrigt blev det även Skumtomtar (även det de första för i år) samt Clementiner.
Har inte bakat någonting juligt ännu, så pepparkakorna och lussebullarna blir förmodligen runt Lucia och/eller tredje advent. Men har inte bestämt; kan ju bli tidigare också :-)
 
Till detta blev det en julfilm; klassikern Tomten är far till alla barnen (eller räknas det som en klassiker? Nu behöver jag absolut sova... såg precis att det står "klassiker" på filmfodralet ;-)).
En av mina favoritfilmer den här tiden på året!
 
Tiden kan gärna få sakta ner en del här framöver också. Men jag har en känsla av att december inte kommer lyssna på mig ;-)
 
Hur långt har ni kommit i julförberedelserna?
Era fantastiska kommentarer!
1

SV: Jaa, jag gillade också första filmen riktigt mycket :D den här var så mycket bättre :D

2

SV: Jaa, jag gillade också första filmen riktigt mycket :D den här var så mycket bättre :D

3

SV: åh vad bra! :D

4

Fina bilder :)

Svar: Tack :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Ett tips, kolla in lucka 3 i min julkalender, jag tror du kommer gilla den :)

Svar: TACK! Var in på din blogg, och ditt julkalenderinlägg gjorde hela min dag :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

6

Erica!!
URMYSIGA Bilder!!!
ÅÅÅÅ vad fina! Så vackra färger och så kuligt.
jag har en exakt likadan blå skål som du, och jag har också clementiner i min.
:-)
Den filmen du såg har jag bara sett en enda ggn. Men ja, nog är det en klassiker alltid,
Ha en fin dag!!

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar dem :-D
Ja, jag såg den skålen i en av dina bilder :-) Kunde inte låta bli att småfnissa till lite, då vi till och med hade samma innehåll i dem :-) Clementiner är så GOTT den här tiden på året :-D
Fick skålen för några år sedan, tror det var någon gång mellan -07 och -09 (minns inte exakt).

Filmen är BÄST :-D Min absoluta favorit när det gäller julfilmer; kanske mycket för att jag älskar jul och jag älskar komedier... Jag väljer hellre "Tomten är far till alla barnen" än någon av Hollywood-jul-magi-filmerna (även fast flera av dem också är bra) :-)

Ha en fin fortsatt tisdag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

7

vad mysigt :D

Svar: Tack :-) Ja, det var verkligen en mysig 1:a advent :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?