Gårdagens lussemys
 
Jag vet att det inte blivit så mycket julbilder ännu, och då mest sådana här "mysbilder", men men... julmånaden är ju inte slut än ;-)
Det blev även så att det blev köpta lussebullar samt pepparkakor, trots att jag föredrar hembakat. Men av någon anledning (har egentligen ingen bra anledning, om jag ska vara ärlig) så har jag inte kommit mig för att baka ännu. Och det ska ju helt enkelt vara just lussekatter och pepparkakor på Lucia ;-)
 
Blev inte att se något Luciatåg igår, annat än på TV, som vanligt ;-)
Ni då? Såg ni något luciatåg igår? Eller deltog ni kanske i något?
Era fantastiska kommentarer!
1

Fina stämningsfulla bilder!

Svar: Tack :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Åh så fint och vad fiffigt med jullåtar i headern :D Älskar bilderna de var otroligt fina och juliga :) Jag är sämst på att ta bilder när det inte är speciellt ljust - jag var bättre på det förr, men min kamera börjar ge med sig och sjunger på sista refrängen. Hoppas att det blir en ny snart :)

Sv; Inga kommentarer försvinner men jag måste ju godkänna dem innan de syns, och jag vill helst svara på alla fina kommentarer. Har haft en extremt stressig helg så det har inte funnits tid att svara och därmed syns inte din kommentar ännu :)

Men i alla fall, tack så hemskt mycket för ditt stöd, jag fick alldeles nyss ännu en kommentar om det här med tre inlägg. Kan inte förstå att folk inte kan använda Google. Tror jag ska göra en video om hur man googlar ;P Haha. God jul på dig fina Erica!

Svar: Tack :-) Ja, jag tänkte att det kunde bidra till julstämningen på bloggen att lägga in julmusik. Plus att när det är YouTube-klipp så kan man själv bestämma om man vill sätta igång låtarna (så det inte blir som det som var populärt i bloggvärlden för några år sedan; skränande musik som satte igång när man klickade in sig på en blogg. Och om man dessutom hade högtalarna på lite högre volym höll man på att få en hjärtattack... ;-)) Tack för bildberöm också!
Ja, jag såg att den första kommentaren kommit upp ;-)

En video om Google kanske skulle vara en bra idé! Många bloggare verkar i alla fall mer nöjda när de får se på en video än om de måste läsa ;-)

Ha en riktigt God Jul!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Haha ja en video om Google får de nog få faktiskt, problemet är ju bara att de där personerna som inte Googlar (som bah, "oj, detta funkar ju inte, då måste jag fråga ngn" utan att ens försöka själv först) lär inte titta på filmen. Jag har ju skrivit åtskilliga gånger i bloggen om det här med att man ska försöka själv först så är det ju typ som om de jag aldrig lyckas få fram det till dem som verkligen behöver höra det.

Sv; Nej men det var inte så jag menade, jag menade bara att det är många som frågar om det här och givetvis så försvinner inga kommentarer, utan det är jag som måste godkänna bara helt enkelt :)

Svar: Ja, det har du förmodligen rätt i ;-) Det är som med det mesta; de personer som verkligen behöver ta till sig av vissa saker är de som inte gör det.
Alla (de) personerna verkar vara sådana som vill (kräver?) personlig vägledning steg-för-steg. Och då dygnet bara har 24 timmar finns det ju inte direkt någon möjlighet till det!

Nåja; jag antar att det är väldigt svårt att ändra på detta. Men hoppet lever vidare :-D

Ha en fin start på veckan!
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Fina stämningsfulla bilder. MUMS för skumtomtar!!! MUMS!!
Inga sådana för mig iår.
Lucia för mig var SVTs prakttåg. Underbart!!!

Svar: Tack :-D
Ja, skumtomtar är verkligen riktigt goda! Var inte så mycket för dem förut, men jag har "fått upp ögonen (smaklökarna)" för dem.

Det är roligt att du i alla fall kan se ett luciatåg via nätet :-) Riktigt underbart att SVT play levererar till hela världen :-D Dessutom är ju oftast just det luciatåget Betydligt mycket bättre än alla förskoletåg runt om i Sverige ;-)

Ha det fint!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?