Tiden, julen och olika åldrar...
 
Satt bara och filosoferade lite över det här med tid, jul och olika åldrar... Apropå ingenting.
 
5 dagar kvar till julafton  -som barn respektive vuxen...
 
Barn - "Blir det aaaaaaldrig julafton!?!"
Vuxen - "Shit! Bara fem dagar kvar till julafton!"
 
 
Eller som Krister Classon pratar om i sin monolog "Bäst före"...
"...ett bra exempel på tidens gång é faktiskt julafton. En timme kvar tills tomten ska komma. För mor och far i huset är den timmen en 50 minuter ungefär. Men för barnen... är ju timmen två och en halv timme lång. Jovisst. Och för farmor och farfar, som vart´ med om detta ett antal gånger, é det tjugo minuter ungefär. För gammelfarmor, 97, som glatt sitter och klapprar med tänderna i väntan på lutfisken; för henne é det snart påsk." 
 
(Repliken jag citerat är någon minut in i klippet; efter att han vänt på rittavlan så att det blir en julgran)
Era fantastiska kommentarer!
1

SÅ sant, just så är det ju.
När man var lite var väntan på julen så oändligt lång.
Advent tog aldrig slut.
OCH för att inte tala om julaftonen innan tomten kom. DAGEN släpade sig fram. Minns att jag knappt kunde äta för att jag var så spänd, haha.
Ja, kära tid, är det bara fem dagar kvar????
GAAAHHH!!!

Svar: Ja, det är verkligen sant det där med tiden och åldrar :-)
Sant att december aldrig tycktes ta slut när man var liten. Tiden fram till julafton (speciellt sista veckan) sniglade sig verkligen fram. Och numera vill man helst bara stanna tiden för en stund den här månaden... ;-)

Känns helt sjukt att det är så pass få dagar kvar till den 24:e!

Ha det fint!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Det är verkligen sant. Jag önskar att jag hade fått ha ett barnasinne när det kommer till julen, fortfarande ha det där pirret och allt sådant. Men det infinner sig sällan av sig självt utan jag får typ trigga mig själv och göra mig själv nervös ;P haha

Svar: Ja, det skulle verkligen vara roligt om man hela livet kunde känna som ett barn inför julen. Den där barnsliga glädjen som man trots allt inte kan uppskatta när man verkligen är liten, för att man bara vill att det ska bli julafton, helst igår ;-D
Det positiva är väl att man brukar säga att "varje ålder har sin tjusning" :-) Som vuxna kan vi på ett annat sätt uppskatta tiden som leder upp till den 24:e med allt vad det innebär :-)

Hoppas du får en riktigt God Jul!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?