Gallery Friday: I min omgivning just nu

Hej på er allihopa!
Idag är det Fredag (igen) och dags för februari månads andra Fredagsgalleri. Den här månadens värdinna är Annika och idag är temat I MIN OMGIVNING JUST NU.
Egentligen behövs det väl inte så mycket ord till detta temat. Gillas av mig :-D  Så mitt bidrag får illustreras av en bildbomb.
 
Vi är mitt inne i högvintern och det kunde knappt vara vackrare ute!
Jag är väldigt, på gränsen till gräsligt, less på vintern men måste erkänna att det är riktigt vackert med all snö!
 
Bilderna är dagsfärska, så det ser alltså ut såhär i Piteå den 8:e februari 2013.
Era fantastiska kommentarer!
1

Vitt och vackert hos dej också! Jag tycker vintern är som bäst nu, och har inte lessnat än. Men i slutet på mars, då brukar jag vara rejält trött på vintern och vill ha vår på en gång, utan den fula hemska snösmältningsperioden...
Jättefina vinterbilder!

Svar: Tack :-D Ja, det är verkligen vackert ute just nu! Måste som sagt till och med jag erkänna även om jag inte gillar vintern...
Ja, vår kunde det gärna få bli; och att gå direkt dit från vintern. Håller med om att vi gärna kan få slippa snösmältningsperioden. Har en till största delen vit hund, så vårvintern är inte min favoritårstid om man säger så ;-)

Hoppas du får en bra helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Fint med dagsfärskt! Ha det så bra.

Svar: Tack :-) Ja, jag tog mig trots allt ut innan det blev mörkt igår för att få lite dagsfärska bilder till mitt temabidrag :-)
Hoppas du får en fortsatt trevlig helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

KAN inte jag bara få hoppa in i bilderna och komma dit. Till den ultimata vintern.
Dina bilder är underbart fina, Erica!
Perfekt vinter.
Du vet att jag är AVIS!
Ha en fin lördag!!

Svar: Ja, jag skulle som sagt mer än gärna skicka vår vinter över till er ;-) Börjar vara väldigt less på den, men måste erkänna att det ÄR väldigt vackert ;-)
Hoppas att du får en riktigt bra fortsatt helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Kan trösta dig med att vintern här söderut är bra mycket tråkigare än den praktfulla du visat blder på! Är du inte ute och kasar på skidor som har såna möjligheter under så lång period? Här blir det inte ens alltid några dagar med skidföre.

Svar: Ja, vintern nere hos er är betydligt tråkigare, så på det sättet är jag trots allt lyckligt lottad :-) Det ÄR verkligen vackert med all snö här på vintern :-) Däremot hade den gärna fått vara betydligt kortare. Extremtidig vår (redan i Mars) skulle jag inte tacka nej till :-D
Nej, tyvärr har jag aldrig gillat att åka skidor. Inte längdskidor och utförsåkning har jag alltid varit för feg för att prova. Att jag inte gillat vinteraktiviteter tror jag är en stor anledning till att jag inte gillar vintern...
Möjligtvis kan det vara roligt med någon dag på skotern. Men det är bäst på vårvintern, med andra ord i April.

Hoppas du får en fortsatt trevlig helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Det är vackert som ett vykortslandskap! Och så ljust också med all snö!=)

Svar: Tack! Ja, det är verkligen vackert i naturen när det är så pass mycket snö, och speciellt när det ligger på alla träd också :-D Hoppas du haft en bra helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?