Tråkväder på gott och ont
Tre bilder från sommaren 2012, men med annorlunda redigering.
 
Ni får tyvärr nöja er med gamla bilder just nu (även om jag försökt liva upp det med annorlunda redigering), då mitt lager med nya bilder ekar ganska tomt just nu. Det är så tråkigt väder att fota i just nu, det är därför. 
Det är den där tråkiga tiden mellan "julkortsvintern" och den härliga våren. NU inleds den tiden på året då fotoinspirationen sjunker ner på minus. Kämpar man kan man lyckas hålla den på plus-minus 0, men den är aldrig överväldigande hög i mars-april.
 
Det har varit plusgrader ute i typ en vecka nu, och ärligt talat så har jag inte särskilt mycket emot det! Den här tiden på året brukar det ju typ aldrig vara plusgrader, utan det är ju trots allt mitt i vintern. Och vintern kommer med största sannolikhet att komma tillbaka.
MEN jag gillar att det är plusgrader just nu i alla fall. Hey! Jag gillar nästan (Obs! Nästan) det faktum att det faktiskt REGNAR idag. Jag skulle inte ha någonting emot en extratidig vår. Jag skulle lätt kunna skippa vårvintern om vi fick gå direkt från vinter till VÅR!
Nåja, under de här dagarna med plusgrader har det i alla fall tinat bort MASSOR med snö! Visserligen är min referensram mitt i stan och det är fortfarande massor kvar, men snömängden har ändå sjunkit ganska radikalt!
Dessutom tar ju regn väldigt hårt på snö... 
 
Har hon inget bättre att skriva om än vädret, kanske ni tänker nu? ;-)
Nej, tyvärr. Inte just precis nu i alla fall ;-) Men får försöka kompensera det med att visa bilder istället :-)
Era fantastiska kommentarer!
1

Visst är det härligt med att fotografera! Den med rosorna i inlägget nedan är ju för magiskt!!!!!! Tack för tipset om sidan !

Kram
Pernilla

Svar: Tack för din kommentar :-D
Varsågod för tipset om fotosidan. Visst är den underbar :-D
Hoppas du får en riktigt bra fortsatt helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?