Watercolour and pictures
 
Trender inom bloggvärlden.
Just nu verkar det vara sådana vattenfärgsbilder som ligger i toppen över vad som är populärast att skapa, och då kan jag ju självklart inte vara sämre ;-P
Var bara tvuuungen att ladda ner några vattenfärgspenslar och testa detta! Men jag måste erkänna att det är rätt läckert :-D  Eller vad tycker ni?
 
Vill ni prova på själva finns det en tutorialvideo på Moderskeppet som ni kan titta på.
Era fantastiska kommentarer!
1

GUD vad du kan.
Jag har inte sett det hos ngn förrän hos dig idag.
Jätteläcker effekt.
Antar att det inte är jättelätt.
HAHA.
Gillar iallafall hur det ser ut.

Svar: Tack :-D Det är via en del fotobloggar på blogg.se som jag sett sådana här bilder, så tyckte det skulle vara roligt att prova på.
Det var förvånadsvärt enkelt att fixa sådana bilder. Inte särskilt många steg. Men det är ju i Photoshop man gör det, så det gäller att man har det programmet. Länken i inlägget går som sagt till en tutorial om hur man gör vattenfärgsbilder. Moderskeppet är en toppensida med jättebra (och lättförståeliga) tips om hur man gör olika saker i Photoshop. De använder sig av videotutorials, så man får se exakt hur man gör. Man behöver alltså inte läsa sig igenom olika instruktioner :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Jo, jag kollade länken och inser nu att jag verkligen borde skaffa PS å det snaraste.
Verkligen läcker effekt.

Svar: Ja, visst är det ett roligt sätt att leka med bilderna :-) PS är verkligen ett roligt program :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Du måste, helt enkelt, komma hit och lära mig grunderna.
HAHA.
SÅ är det, Erica!
:-)

Svar: Ja, en dag kanske... ;-) Ha det jättebra!
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Snyggt! Jag har sett det innan, men inte provat.

Svar: Tack :-) Ja, sådana här bilder har blivit mer och mer populära den senaste tiden. Har sett dem mest på andra fotobloggar (men det är säkert för att det är mest sådana jag följer) :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Hej Erica!! Temat är ditt i mars!!
Ska bli kul att se vad du hittar på. Vet ju redan nu att du kommer att göra det fotovänligt.
UNDERBART!!
Ha en fon söndag!!

Svar: Tack! Ska lägga ut Marstemana så snabbt som möjligt :-) Ja, jag har försökt komma på riktigt fotovänliga teman. Precis som Annikas Februariteman :-)
Ha en riktigt bra avslutning på helgen!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?