En utflykt som nästan inte blev av...
 
Ett av tipsen till önskeinlägg som jag fick var att visa bilder från min stad, Piteå med omnejd. Därför tänkte jag att jag skulle börja med det.
Tyvärr har jag inte så mycket nya bilder som passar in på det temat; därför kör jag några av sommarens favoritbilder i repris.
 
Det var en lördag i Augusti, en dag då det faktiskt inte regnade, som jag fick idén att ta med kameran ut till Bröstfallet för att fota lite. Detta bestämde jag att göra trots att jag aldrig varit där tidigare (inte vad jag minns i alla fall). Hittade på en karta i alla fall åt vilket håll det låg, tog bilen och startade min utflykt.
 
Jag körde och körde. 
 
När det kändes som jag kört ända ut till... någonstans... insåg jag att jag måste ha missat rätt avfart. Vände om och började köra tillbaka. Det var dock inte förgäves jag åkt för långt, då jag fick rätt bra bilder på den storslagna utsikten.
Däremot höll jag på att missa avfarten en gång till på vägen tillbaka. Men i sista stund skymtade jag en skylt som visade att det var rätt väg. Det visade sig att jag egentligen inte behövt köra överdrivet långt... ;-)
Hamnade till slut rätt och kom fram till Bröstfallet, och det var värt felåkningen! Det var så otroligt avkopplande och så fick jag rätt mycket material till HDR-bilder.
 
Era fantastiska kommentarer!
1

SV: Åh tack! Det hade jag absolut! Gott nytt år!

Svar: Gott nytt 2013!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Vilken underbar utflykt!

Svar: Ja, den utvecklades till det allra bästa! Känns så värmande att gå tillbaka och kolla på dessa bilder just den här årstiden :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Kul att det blev av då! Må det vara HDR fotografering du har använt dig av? Ypperligt fina bilder i vilket fall :)

Svar: Ja, det var roligt att jag hittade till slut. Och riktigt VÄRT omvägen :-D
Ja, det är HDR jag använt. Gafflade tre bilder och lade sedan ihop dem i Photomatix Pro. Tack för komplimangen :-D

Ha en fin fortsatt onsdag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?