The year of my dreams
 
Idag, den 17:e januari 2013, är det precis ett år sedan DEN blev min! DRÖMkameran!
Canon EOS 5D mark II.
Jag minns fortfarande känslan av att efter jobbet åka till MediaMarkt på Storheden i Luleå. Gå fram till hyllan med kameror med vetskapen om att DEN HÄR GÅNGEN skulle jag faktiskt köpa en av dem!
Känslan av att, med kartongen i famnen, gå till kassan och veta att inom loppet av ett par minuter skulle den vara MIN!
Känslan av att gå ut ur butiken med Den Bästa liggandes i den rödvita plastpåsen.
De fem milen mellan Luleå och Piteå har aldrig kännts så låååånga som just den gången!
 
Men sedan... KÄNSLAN när jag packade upp denna DRÖM!
DEN känslan önskar jag att jag kunde paketera för att återuppleva gång på gång på gång...
Det var underbart när jag köpte min 400D också, men ingenting kan jämföras med känslan att packa upp 5D:n! Jag vet att det låter löjligt, men jag näst intill skakade av lycka den kvällen!
Och faktiskt, ärligt talat, så kan jag fortfarande ha tillfällen då jag får sådana lyckorus liknande de jag hade just den kvällen jag packade upp kameran.
 
Ett år av lycka!
Era fantastiska kommentarer!
1

HÄRLIGT!!
Ja, en top of the line kamera kom då i din ägo. Canons mästerverk!
Jag förstår lyckan som kvillrade i dig. OCH fina bilder TAR den, men det är ju förstås DU som komponerar bilderna.
Ja, den kameran är ngt att vara stolt över.
Min lilla 550D inkörs-SLR håller jag fortfarande på att lära mig :-)
Som sagt, kom hit och bli min privatlärare ett tag nu :-)

Svar: Ja, det var verkligen underbart! Jag var verkligen LYCKLIG den dagen för ett år sedan! Och jag rider fortfarande på den lyckan, såhär ett år senare...
TACK för bildberömmet :-D

Förstår att du är nöjd med din kamera också! Jag var otroligt glad den dagen då jag köpte min 400D också, och de instegskamerorna som finns idag är ÄNNU bättre än den! Och just Canons instegsmodeller ÄR verkligen kameror att växa med! Man kommer sig LÅNGT med dem! :-D

Ha det toppen!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Birgitta
2

Förstår helt din känsla, vilken kamera du har! Nyfiken på om du klarar dig med objektivet på bild eller??

Svar: Ja, det var verkligen en helt otroligt fantastisk känsla att den dagen kliva ut från MediaMarkt och sedan få packa upp DRÖMkameran!
Ja, objektivet på bilden klarar man sig otroligt bra på! Finns ingenting att klaga på när det gäller det, speciellt då det är ett L-objektiv (L är Canons "lyx"-serie objektiv). Men förutom det så har jag ett Canon EF 50mm f/1.4 USM. Och DET är helt makalöst till närbilder, detaljbilder samt porträtt! :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Birgitta
3

Tack Erica för ditt svar. Jag frågar utifrån att jag har en 7D, mkt bra kamera men drömmer om en 5D och då passar bara ngt enstaka objektiv. Har också ett 50 mm men 1.8 .. Bra råd tror jag att satsa på. Ditt inlägg dök upp o har inte hunnit titta på dina bilder.. Än.. Ska bli nu :)

Svar: Ja, 7D är också en toppenkamera! Har aldrig testat just den, men som jag förstått det så är det den allra bästa av semiproffsmodellerna :-D Hade den varit fullformat hade den varit fullfjädrad proffskamera!
50mm 1,8:an är ett riktigt bra objektiv också! Hade ett sådant tidigare, men köpte 1,4:an när det andra gick sönder. 1,8:an är visserligen det billigaste på marknaden, men det är en riktig liten PÄRLA!

5D:n är en fullformatskamera, vilket betyder att det bara är EF-objektiv som passar till den. Det är skillnaden mellan t.ex. 5D:n och 7D:n. 7D:n kan ju även använda EF-S-objektiv, vilka som sagt inte går till fullformatare.

Tack för dina kommentarer :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Birgitta
4

Måste bara tillägga.. Tittar just nu på ett program om blinda fotografer!!

Svar: Wow! Det lät intressant! Undrar hur det går till när man inte kan se motivet...? Vilken kanal går det programmet på?
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?