Veckans spotlight (v.3)
 
Spotlighten för vecka 3 är bloggen myphoto.blogg.se.
Ungefär 90% av alla bloggar jag följer är fotobloggar; väldigt naturligt då mitt stora intresse är fotografering. Och den här bloggen ligger på topp 3 av mina absoluta favoritfotobloggar!
Det är få bloggar där man får så mycket inspiration som just den här och det är en fröjd att klicka sig in på den.
 
Det jag älskar med hennes bilder är att hon verkligen utvecklat en alldeles egen stil och får verkligen fram känslor i bilderna! Det är just den här fotografen, Matilda, som skapat min absoluta favoritbild någonsin; DEN HÄR!
 
Om jag någon gång blir hälften så kreativ och nytänkande inom fotograferingen så är jag otroligt nöjd :-D
Era fantastiska kommentarer!
1

Wow, vilken bild. Tittade just på den!

Erica, jag undrar om du har lust att lägga upp en bild som liknar varandra där du har använt din Mark ll och den tidigare kameran? Eller om du kan berätta skillnaden? Det vore så rolig att höra hur du uppfattar för- och (nack) delar mellan din nya och tidigare kamera. Vad gör bilderna bättre?

Hoppas du har tid/lust att dela med dig lite. Mark ll är ju drömkameran alla kategorier!

Varma hälsningar
Lotta


Svar: Ja, den Disneybilden är verkligen det vackraste jag sett!
Tack för tipset om blogginlägg. Jag ska bara ladda batterierna till min 400D och fota lite jämförelsebilder, så kan jag lägga upp ett sådant inlägg på bloggen :-) Den största skillnaden mellan dem är att den ena är Fullformat men det är inte den andra. (5D mark II är en fullformat). Det finns både för och nackdelar med detta, men mer om det senare i ett inlägg :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Ps. glömde skriva att jag också somnat framför datorn några gånger ;)

3

Jag blir så IMPAD av sådana där unga tjejer som KAN så mkt om foto, och har det I sig. Fantastiskt!!
Du också, Erica. DU har en sådan underbart fin blogg med superbilder. Glöm inte det!!!
Matildas bild är totalt UNDERBAR!!!

Svar: Ja, det är verkligen otroligt vad skickliga en del är med kameran! Följde en fotoblogg i början av min bloggkarriär; den drevs av en kille i 14-årsåldern, och de bilderna var verkligen helt AMAZING!
TACK för berömmet om mina bilder också :-D
Och ja, den där Disneybilden är verkligen den mest underbara jag sett!
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Åh ja hon är så bra, jag älskar med den bilden!!!

Svar: Ja, hennes Disneybild är fullkomligt underbar! :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?