Före och Efter redigering
Tänkte göra en mouseoverbild, då det är det bästa för sådana här bilder,
men det går tydligen inte längre (i blogginläggen).
Det är det andra jag upptäckt inte går att göra längre sedan "nya" blogg.se.
Det och så att det tydlgen inte går lägga två bilder bredvid varandra längre.
STÖRANDE!

Första bilden är helt oredigerad
Andra bilden är redigerad.
 
Tänkte att jag skulle visa ett exempel på före och efter redigering av en av mina bilder, och det fick bli denna.
Jag gillar skärpedjupet, men som ni ser är den oredigerade lite "smådassig" i färgerna och aningen mörk.
Så jag har fixat till lite i CameraRAW, bland annat överexponerat lite (gjort den ljusare), dragit upp färgmättnaden lite och även kontrasterna.
Men det är allt jag gjort.
Jämför till exempel den röda cykelramen på första och andra bilden.
Jag tycker det blev mer "lyster" i den nedre bilden :-)
Era fantastiska kommentarer!
1

Snyggt redigerat :) Det är alltid kul att se hur det ser ut före :)

Jag tycker också att det är jobbigt att man inte får två bilder bredvid varann, men man kan ju alltid lägga ihop två till en i photoshop

Svar: Tack! Ja, visst är det roligt med före och efter-bilder när det gäller redigering :-D
Ja, jag brukar sätta ihop två bilder "till en" i Photoshop, för att få dem bredvid varandra. Men det har varit en del tillfällen då jag stört mig lite extra på att de inte går att få intill varandra en och en i bloggen ;-)

Ha det fint!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?