Några onsdagsbilder och lite midsommarbabbel
 
Hej på er denna junionsdag!
Två dagar kvar till midsommarafton. Vad ska ni hitta på?
Jag har inget speciellt planerat (än i alla fall). Men å andra sidan är det som om midsommar betyder mindre och mindre för varje år som går.
 
När vi var små var den helgen nästan det bästa på hela sommaren. Uteslutet att göra något annat än att tillbringa midsommarhelgen i "Pottan" (en liten campingplats här utanför Piteå). Midsommaraftonen ägnades till midsommarlekar som typ "Pottanindianerna" (hette det så?), fixa midsommarstång och favoriten; åka lövat släp genom Hemlunda. 
Sedan knytkalas tillsammans hela gänget.
Sedan, på midsommardagen, grillade vi tillsammans. Inget knytkalas den här dagen, utan alla grillade sitt eget. Men vi var ändå tillsammans :-)
Som sagt, traditionen när vi var små var så viktig att det känns konstigt att midsommar inte känns lika viktig numera...
Men det blir väl säkert mer av den varan den dagen jag får egna barn (förhoppningsvis). Vill ge dem lika härliga midsommarminnen som jag har.
Era fantastiska kommentarer!
1

Sv: tack gullunge :)
Hoppas du får de bra kram :)

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?