P i X E L I E i siffror
 
I brist på annat kör vi på en liten "Pixelie-bloggen-i-siffor-lista"...
 
 
♦ PiXELIE-bloggen startades 15:e juli 2012.

♦ 290 inlägg är skrivna hittills. Detta är nr. 291.
 
♦ 1581 bilder är uppladdade på bloggen.

♦ PiXELIE är min 3:e blogg.se-blogg.
 
♦ Besöksrekordet är 73 unika besökare på en dag.
 
♦ 23 unika besökare i genomsnitt per dag.
 
I genomsnitt ca. 4 kommentarer per dag (beräknat under en vecka då jag deltagit i Galleri Fredag, vilket håller uppe siffrorna en del). Detta är som sagt i genomsnitt; kommer inte in kommentarer varje dag, speciellt som jag inte bloggar varje dag.
 
♦ "Rankad" nr. 40234 på bloglovin´. Rätt svårt att hitta bloggen, med andra ord ;-)
Era fantastiska kommentarer!
1

Vilken rolig lista, ska nog också göra en sån om det är okej att jag lånar din idé :)

Svar: Vad roligt att du gillar listan! Du får gärna ta efter den om du vill :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Trevligt!
Statistik kan vara lite kul att kolla upp ibland.
Men stirra dig inte blind på den. Besökarantal,bloglovin och kommentarer är inte allt. Du har dina trogna läsare som gillar dina fina texter och bilder.
Det är alltid lika roligt att kika in här, och du inspirerar mig till att ta foton!!
Ha en fin onsdagkväll!

Svar: Ja, jag vet att man inte ska låsa sig på statistiken :-) Men jag tror jag är lite "skadad" av det svenska bloggklimatet ;-) där t.ex. bloglovin trots allt utvecklats mer till en "popularitetstävling" om "vem har flest följare?" mer än ett ställe att samla sina favoritbloggar...
Förut var man tvungen att klicka på "Statistik" inne på sin blogg för att få upp den kurvan, men sedan det här nya verktyget kom så stirrar den en i synen det första den gör när man loggar in ;-)

Men jag är otroligt glad för den läsarskara jag har! Jag uppskattar er något enormt! :-D

Idén till listan dök upp när jag fick ögonen på antalet bilder jag laddat upp i bloggen... och då är den bara 10 månader gammal ;-)

Hoppas du får en fin fortsatt onsdag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Statistik är så roligt!

Svar: Ja, visst är det :-D
Trots att jag är väl medveten om att man "inte ska bry sig så mycket om statistik" så kan jag inte riktigt låta bli att kolla hur det ser ut :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Jag är en riktig statistiknörd haha, hakar inte upp mig på antal besökare men tycker det är ganska viktigt att veta hur folk hittar till mig, vilka inlägg som läses mest och så. Men nu är jag ju företagare och marknadsför mig genom min blogg så det kanske är annorlunda om man bara skriver för skojs skull :)

Svar: Jag håller helt med dig! Jag vill också veta hur besökare hittar hit, vad som får dem att stanna o.s.v. Jag är inte egen företagare, men det är min högsta yrkesdröm att bli det. Så bloggen kommer förmodligen att bli ett av de främsta marknadsföringskanalerna för mig också.
Men jag tror de allra flesta av mina läsare är bloggtypen som bloggar helt av fritidsskäl. Så jag kan förstå att det då är svårt att förstå helt min känsla inför statistiken (vilken handlar om, som du skriver, inte bara antalet besökare; utan även typ hur de hittar hit, vilka inlägg som intresserar o.s.v.)

Det känns så skönt att det finns någon mer än jag som gillar det här med statistik :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Vad roligt att du också vill bli egen företagare! Antar att det är inom foto du vill jobba? :)

Svar: Ja, att bli egen företagare inom foto är min största yrkesdröm! En blandning av att få vara min "egen chef", bestämma över mina egna tider och sist, men störst; att få arbeta med någonting jag verkligen brinner för :-D Får jag de sakerna ser jag till och med fram emot allt pappersarbete och jag skulle kunna tänka mig att arbeta typ 90-100-timmarsveckor... :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

6

Härligt att du känner så, du kommer säkerligen jobba så mycket. För mig finns företaget alltid i huvudet, även när jag försöker vara ledig, så det blir inte så mycket helledigt för mig, men det gör inget. När man gör något man verkligen brinner för så jobbar man gärna :)

Svar: Ja, jag känner att jag lätt (just nu i alla fall) skulle kunna jobba hur mycket som helst inom det yrket :-D Fotografin finns ju ständigt i mina tankar, så jag kan ju lika gärna göra affärer av det ;-) Nej, skämt åsido; precis som du skriver så startar man ju oftast (alltid) företag inom något man brinner för, och då blir det lättare det här med att det tar så mycket tid :-)
Hoppas du haft en fin midsommar!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?