PSG-veckan och Norgeinvasionen
 
Så är då midsommarhelgen över. Det tråkiga med det är att nu blir det inte ljusare och ljusare längre... Utan det är nu det vänder och istället blir mörkare. Som tur är så är det i alla fall ljust större delen av dygnet ett tag till :-)
 
Nåja.
Den här veckan är det i alla fall PSG-veckan (eller det är under andra halvan av veckan, men ändå).
Jag har aldrig tyckt om Piteå Summer Games-helgen, vilket med största sannolikhet beror på att jag aldrig tyckt om fotboll. Spelade det inte ens som barn (de typ tre träningarna jag var med på när jag gick lekis räknas inte).
Plus att det blir så extremt mycket folk här i stan den helgen! Vet inte exakt, men nästan 500 fotbollslag från hela världen ska få plats i lilla Piteå (invånarantalet i kommunen är runt 40 000, så det är en liten stad).
 
I veckan börjar även Norgeinvasionen (ordet ska läsas med glimten i ögat!) Typ varannan bil man ser i Piteå på sommaren är Norgeregistrerad. Okej, lite överdrivet; men inte mycket ;-)
 
Till helgen är det även Öjeby kyrkmarknad (brukar vara samtidigt som PSG), Lördagsloppis i Badhusparken (som vanligt) samt Midnight shopping i stan (då butikerna har, som det låter, öppet till midnatt).
Som ni ser händer det rätt mycket här i stan den här veckan ;-)
Nu är det SOMMAR!
Era fantastiska kommentarer!
1

Många härifrån kommer att åka till Piteå i helgen :-). Ingen av våra tjejer spelar fotboll, tack och lov!

Svar: Ja, det är verkligen många som kommer hit till lilla Piteå till helgen :-)
Jag hoppas också att mina framtida barn inte kommer att vilja spela fotboll. Känns som att de får hålla på med PRECIS vilken sport de vill, bara de inte blir intresserade av just fotboll! ;-) Jag tycker det är så dödligt tråkigt både att spela och framförallt att titta på...
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Härlig blogg och fina bilder! KRAM

Svar: Tack! Vad roligt att du tycker det :-D Välkommen hit till min blogg :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Håller helt med angående fotboll! Jag är inte intresserad av nån sport egentligen... Ida spelar handboll men det är lika tråkigt tycker jag...

Svar: Vad skönt att det finns fler som har samma åsikt som jag angående "världens populäraste sport" :-)
Hoppas du haft en fin dag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

härliga bilder!

tänkte tipsa om mina två tävlingar jag har på bloggen just nu, delta gärna!
http://affys.se/2013/june/vinn-en-modellfotografering-for-2.html#comment
http://affys.se/2013/may/vinn-ett-valfritt-smycke-fran-thisstylese.html#comment

Svar: Tack för tipsen, och varmt välkommen till min blogg :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?