Svensk sommar är den bästa dagen på hela året
 
Egentligen hade jag tänkt göra en sådan här video/bildspel lagom till i fredags; då det var skolavslutning/Student här i Piteå. Men jag kom ifrån det, så det fick bli idag istället. Men bättre sent än aldrig heter det ju, eller hur ;-)
 
Jag skulle göra ganska mycket för att i alla fall en gång till i livet få uppleva känslan med att få ett äkta sommarlov. Den där känslan som bara kan infinna sig när man går i skolan, står i kyrkan och sjunger för att sedan gå ut med ett oändligt sommarlov framför sig.
 
Det ÄR verkligen något speciellt med svenska skolavslutningar! Det är något speciellt att höra/sjunga första raden i "Den blomstertid nu kommer".
 
Och för att avsluta lite humoristiskt... (dock ligger det tyvärr en del sanning i påståendet...)
Har sett detta på (numera) flera olika ställen runt om på internet:
Svensk sommar är den bästa dagen på hela året!
Era fantastiska kommentarer!
1

Vad fint du gjort ditt bildspel.
SÅ fint.
Den Blomstertid i stämmor är bland det finaste som finns i sommarsångsväg.
Lyssnar och njuter.

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar det :-D
I vissa melodiskarvar är det inte riktigt synkat som jag ville, men på det stora hela är jag rätt nöjd med tanke på att jag gjort så få bildspel.

Ja, Den blomstertid är en vacker sång. Jag får alltid gåshud när jag hör den just för att den är så starkt förknippat med känslan av att få sommarlov!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Den här videon skulle du kunna ha med på fredag i Galleriet. Publicera den då också. Otroligt fint jobb du lagt ner här.
Erica, kom hit och lär mig hur man GÖÖÖÖÖR!!!!!

Svar: Tack för tipset :-) Hade inte tänkt på att det kunde vara bra att publicera på fredag, men nu när du säger det så är det en riktigt bra idé! Både vackra miljöer och vacker musik :-D
Jag har använt mig av Windows Movie Maker när jag gjorde bildspelet. Tyvärr kan jag ingenting om Mac, så jag vet inte vad det finns för motsvarigheter till Movie Maker där. iMovie har jag hört talas om, men bara till namnet. Jag vet inte om det bara handlar om rörlig film?

Ha det fint! :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?