Gallery Friday: Magi / Magic
Inspiration från denna bild.
 
Fredag.
Och vad är det dags för då? Jo; Galleri Fredag. Den här månaden är min och idag är temat MAGI.
Jag har länge velat prova på att skapa sådana här bilder, och tänkte att i och med veckans tema så passade det bra just idag.

Gör ditt bästa för att hitta magin i vardagen. Den finns överallt. I de små vardagliga sakerna... guldkornen i vardagen. Livet känns så mycket lättare när man håller sinnerna öppna för att se vardagsmagin (ursäkta för väldigt flummigt filosoferande).
 
Magi är även något som man kommer i kontakt med väldigt mycket när man fotograferar. Egentligen kan man säga att man Skapar magi när man fotograferar. Istället för att säga att du "tar kort", prova säga att du "skapar en bild"...
Era fantastiska kommentarer!
1

Roligt att skapa bilder! Ha en fin fredag.

Svar: Ja, att skapa bilder är verkligen underbart! Speciellt att leka med dem i Photoshop efteråt :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Erica, fattar inte hur du bär dig åt då du skapar dina mästerverk till bilder.
WOW!!
Ha en superfin fredag!

PS, du är aldrig flummig. Det finns få som skriver så klart och bra som du. SÅ det SÅ!!

Svar: TACK för dina snälla ord :-D Att leka med bilder i Photoshop är verkligen roligt! I det här fallet med magibilderna har jag lekt mest med olika penslar/brushes. Och för en gångs skull blev bilderna till och med ungefär som jag tänkte dem :-)
Ha en toppenhelg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Härligt magiska bilder! Kul tema, men väldans svårt. En riktig utmaning!

Svar: Tack! Ja, det är ett rätt knepigt tema. Man får tänka till en del :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Supersnygg bild:D

Svar: Tack! Vad roligt att du tycker det :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Jättesnyggt!
Jag har fortfarande inte hittat någon bild till dagens tema än. Jag återkommer!

Svar: Tack :-D
Ingen fara. Ibland är det svårare att hitta bilder man vill använda till temat, och dagens tema är ganska klurig ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

6

Rena trolleriet!

Svar: Tack :-) Jag har velat prova på att skapa sådana här bilder ett tag nu, men det har inte blivit av. Därför passade det så bra just den här veckan :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

7

Du har alltid så underbara bilder. Så duktigt du är. Roliga teman i mars.
Hälsningar
Birgitta

Svar: Tack! Vad glad jag blir :-D
Hoppas att du får en jättebra helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

8

Fantastiskt! Vad du kan, jag är så imponerad! Och precis som Annika tycker jag du skriver mycket bra. Alltid intressant och trevligt att läsa!


Lotta

Svar: Tack! Vad glad jag blir :-D
Hoppas du har haft en riktigt bra helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?