The magic colour of sunrise
 
Idag var jag vaken till soluppgången, och jag har aldrig någonsin tidigare önskat så mycket att jag skulle befunnit mig någon annanstans än hemma i lägenheten mitt i stan...
När jag tittade ut genom fönstret såg jag nämligen den mest underbara soluppgång jag någonsin sett! TÄNK om jag bara varit på en bättre utsiktsplats! Men fotade några snabba bilder från fönstret, bara för att visa.
Däremot ger bilden inte färgerna riktigt rättvisa.
Där det var som mest rött var det i princip BLODRÖTT, bokstavligt talat!
 
Upplevde samma känsla som när man får se Norrsken uppenbara sig på himlen  - ren magi!!
Bilden är fotad idag, 20:e mars 2013 ungefär klockan 05:15.
Era fantastiska kommentarer!
1

Ja, det ser alldeles underbart vackert ut.
Det var en fantastiskt soluppgång i morse här också. Satt i bilen då på väg till skolan.
Inte ens en ajfånbild blev det...

Svar: Ja, det var verkligen helt underbart!
Vad roligt att det var en fantastisk soluppgång även hos er :-) Och jag förstår så till 100% den maktlösa känslan när man plötsligt står framför en amazing fotomöjlighet, och så har man inte kameran med sig. Och även om man haft det så kan man inte stanna just då. Har varit med om det ett flertal gånger, t.ex. när jag åkt buss, eller när jag kört bil efter E4:an...

Hoppas du får en riktigt fin dag i alla fall :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Åh så fint!

Svar: Tack :-) Ja, det var verkligen en helt fantastisk soluppgång imorse!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Hej, kan du någonting om hur man använder länk-verktyg som t ex:
http://www.simply-linked.com/
http://www.blenza.com/linkies/index.php
http://www.inlinkz.com/

Svar: Tyvärr har jag aldrig använt sådana verktyg. Har varit in tidigare på länken i mitten, men tyvärr förstod jag inte så mycket av den. Ska kolla upp de andra :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Vi bor perfekt till, i punkthusen med utsikt över fjärden. Många underbara vyer här. :)

Svar: Ja, jag kan tänka mig att det verkligen är de perfekta husen att bo i, vymässigt :-D Jag hade inte haft något emot att ha den utsikten!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?