En norrländsk isglass ;-)
 
För något år sedan kom den här glassen, typ Calippo men med Portello-smak.
Tycker det är så kul med innehållsförteckningen :-D  Dels på svenska, och dels på "norrländska".
Är för övrigt inte särskilt förtjust i ordet "norrländska". För hur många dialekter finns det inte i Norrland, liksom... Det sträcker sig ju faktiskt från Gävle och uppåt...
 
Nåja, tycker det är rätt kul med just den här glassen ändå ;-)
Era fantastiska kommentarer!
1

HAHA, bästa innehållsförteckningen ngnsin.
SÅ bra!!!
Jättekul att läsa.
Men jag förstår vad du menar med att sra alla norrländska över en kam.
Men det där var riktigt kul.

Svar: Ja, visst är det en rolig innehållsförteckning! Lockar alltid till ett gott skratt :-D
Ja, jag stör mig lite grann på det här med att kalla det "Norrländska", när det faktiskt finns så väldigt många olika dialekter i Norrland (ibland misstänker jag att en del blandar ihop "Norrland" och "Norrbotten").

Pitemål är ju i och för sig en hyfsad känd dialekt, med när folk från södra Sverige ska härma "Norrländska" så är det snarare Kalixmål/Överkalixmål. Det är de som pratar på det där "sävliga" sättet.

Skellefteå har en helt annan dialekt, Sundsvall likaså. Och Gävle ligger ju nästan nedanför Norrland, men Norrland börjar ju trots allt redan där... Och så vidare...
Så egentligen finns det ju ingen dialekt som heter "Norrländska"... :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Haha, vilken kul! :D Blev helt sugen på isglass nu.. det är så vaaaarmt här nere i Skåne.

Svar: Hihi! Ja, visst är det rätt roligt med innehållsförteckningen :-D Önskar att värmen kommit hit till oss också :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?