Fotografen framför kameran
 
Detta händer inte ofta i min blogg!
Fick nog härdsmälta eller något i hjärnan, för jag tog ut kameran, stativet och fjärrutlösaren idag och fotade lite självporträtt... Av förklariga skäl känner jag mig inte särskilt bekväm framför kameran (men har ju trots allt valt en karriär bakom linsen). Men någon bild ska det väl i alla fall finnas av mig ;-P
 
Däremot måste jag få säga att jag fått en viss respekt för typ modebloggare och andra som fotar självporträtt varje dag! Not as easy as it looks... kan jag ju bara säga!
 
Däremot får jag alltid någon mysko min varenda gång jag ställer mig framför kameran... typ som om jag funderade på alla världens problem, eller nåt´... ;-P
Era fantastiska kommentarer!
1

Det är trevligt att se bilder på dig!
Roligt att se bloggaren och fotografen Erica framför kameran.
DET är inte LÄTT att ta självporträtt. Jag tycker fokuseringen är jättesvår tex.
Vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga.
Svårt med iphonen också, tycker jag.

Svar: Tack! Vad roligt att du tycker det :-D
Jag känner mig ju som sagt väldigt obekväm framför kameran, så det känns roligt att få sådan respons :-)

Ja, att ta självporträtt är minsann inte lätt! Håller med om att fokuseringen är otroligt svår att få till, speciellt om man är som jag som vill ha kort skärpedjup även på sådana bilder... Då gäller det att pricka rätt ;-) Blir mååånga misslyckade bilder i jakten på några som går använda...

Ha en fin kväll!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Jag tycker att korten är härliga! Nästa gång får du skratta lite också. Söt klänning! Du är duktig som kan ta kort av dig själv - har ingen aning om hur man gör. Jag måste först lära mig att ta foton med min padda - såg en häromdagen som gjorde det - eftersom jag ska på en kurs och behöver relativt stora bilder att titta på. Jag har ju ingen dator som jag kan föra in dem på där...
Kram

Svar: Tack! Vad roligt att du gillade bilderna :-)
Ja, jag gillar den klänningen. Har under hela mitt liv aldrig varit särskilt förtjust i att ha klänning, men de senaste två somrarna har jag liksom "upptäckt" just det plagget ;-) För en som är så varmlivad som mig passar det perfekt varma sommardagar :-D

Ja, att ta bilder på sig själv är inte lätt. Speciellt svårt är det att få fokusen rätt ;-) Jag använder mig av en fjärrutlösare till kameran; alltså en liten fjärrkontroll man håller i handen så man kan trycka ner avtryckaren när man står "på plats". Men det blir mååånga misslyckade bilder på vägen för att få några som går att använda ;-)

Ha det jättebra!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Vilka härliga självporträtt! Jag blir så glad när jag ser bilder på dig...och vilken fin klänning du har!

Och ja, det är skitsvårt att ta fina självporträtt! Och är man självkritisk är det ännu svårare! ;O) Men dessa är jättefina. Nästa gång vill jag se ett leende! :O)

Svar: Tack! Det känns så roligt att läsa, då jag brukar känna mig så obekväm framför kameran.
Ja, visst är det SVÅRT att få till bra självporträtt! Speciellt om man vill ha sådant kort skärpedjup, då man måste försöka ställa sig så att man prickar in skärpan precis! Men som sagt; ledorden öva, öva, öva ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

riktigt fina bilder på dej, och superfin klänning :)
kram

Svar: Tack! Vad roligt att du tycker det :-D Ja, jag gillar verkligen den klänningen.
Ha en fin söndag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?