Gallery Friday: Just nu / Right now
 
Hej hej!
Så var det fredag och dags för ett nytt tema i Fredagsgalleriet. Det är Annikas sista tema den här månaden, och på agendan står JUST NU.
Tack för trevliga teman under Maj månad!
Upptäckte att jag faktiskt deltagit i ALLA teman i Maj! Kors i taket! ;-)
 
Det här är ett alldeles underbart tema att ha i slutet av Maj! JUST NU är det fantastiskt roligt att gå ut och fota!
JUST NU mår man otroligt bra (i alla fall jag) bara av hur det ser ut utomhus!
JUST NU känns det som om allt är möjligt!
JUST NU vill jag helst stanna tiden ett tag!
Har egentligen inte så mycket att skriva på temat, utan bjuder på bilderna från hur det ser ut just nu i Piteå istället.
 
 
 
Ett litet meddelande: Jag skrev ju tidigare om en lite lös idé jag hade om "Galleri Sommar". Att jag skulle publicera en lista med sommarteman som man i så fall skulle ha hela sommaren på sig att fota, för att sedan "redovisa" bilderna till hösten.
Tänkte att jag skulle prova på detta, så jag kommer publicera en sommartemalista här på bloggen senare idag, för de som vill vara med på det :-) Hur låter det?
 
Hoppas ni får en jättefin fredag och en toppenhelg!
Era fantastiska kommentarer!
1

Hej där i sommarvärmen. Ni har haft mera sol än vi här nere på västkusten.
Men det är skönt även med svala dagar - då orkar man gå mera och fotografera. Ha en fin helg.

Svar: Hej hej! Och välkommen till min blogg :-D
Ja, jag har förstått från andra bloggar att vi haft bättre väder här uppe nu ett tag. Hela maj har verkligen varit en fantastisk månad! Men håller med; när man är ute (och fotograferar) är det ändå ganska skönt när det inte steker alltför mycket :-)

Ha en fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Ja, och du tar temat i september då? Med lite uppgifter under sommaren. Det tror jag blir toppen. Galleri sommar i september blir jättekul, och annorlunda. Ser fram emot det!!

Fina bilder, Erica. SÅ vackert och försomrigt hos dig.
ÅÅÅ björkar. Städndigt på saknarlistan.

KUL att du varit med på alla mina teman.
A och O är att ha det så fotovänligt det bara går. Tycker jag iaf.

Ha en jättefin fredag. Kollar in här sen lite senare!!

Svar: Ja, jag tar hand om september. Vad roligt att du gillar idén med Galleri Sommar.
Jag tror också det kan bli bra :-) Att det är sommarlov från själva fredagstemat varje vecka, men det finns ändå en lista med teman att ta till ifall inspirationen tryter :-) Och man behöver ändå inte se till att man har internettillgång under sommaren, utan "redovisningen" blir när höstterminen drar igång.

Tack för bildberöm :-D Ja, nu är det riktigt härlig försommarnatur (med högsommarväder/värme) här. Sådär underbart ljusgrönt överallt! Ja, björkar är vackra träd. Du kanske skulle trivas i Umeå då? Smeknamn = Björkarnas stad.

Ja, jag höll nästan på att rita ett kors i taket när jag upptäckte att jag varit med på alla teman ;-D Håller med angående att ha fotovänliga teman! Speciellt som det var det som var tanken med att reformera Show&Tell till Galleri Fredag :-) Har sett att "Show&Tell" fortfarande är aktivt bland några av deltagarna, men som lördagstema.

Hoppas du får en riktigt fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Just nu är en underbar tid! Jag är också väldigt aktiv med kameran just nu - man dras bara ut liksom!

Vackra bilder!

Ha en skön helg!

Svar: Ja, visst är det svårt att motstå att gå ut med kameran denna tiden på året. Dessutom kliar det alltid något enormt i fotofingrarna efter kamerans vinterdvala :-D
Hoppas du får en fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Härliga försommarbilder!

Svar: Tack :-D
Hoppas du får en fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Jag klagar inte på Skånevädret men har förstått att det varit ännu varmare hos dig!
Skira, fina vårbilder, Erica, här börjar grönskan djupna i mörkgrönt nu.
Sommartema låter trevligt!

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar bilderna :-D Ja, jag har förstått från olika bloggar att vi haft bättre väder än södra Sverige nu ett tag. Hoppas det fina vädret kommer tillbaka till er också snart :-)
Vad roligt att du gillar idén med sommartema. Den temalistan kommer att komma upp på min blogg så snart som möjligt. Hade tänkt publicera den under eftermiddagen, men det kom lite annat i vägen.

Hoppas du får en fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

6

Det är litet som upp-och nedvända världen just nu:). I och för sig så har vi också haft ett fint väder, men det är mindre vanligt att ni som bor längre norrut har så fint högsommarväder den här tiden.
Fina skira bilder.
God idé om sommartemat!

Svar: Ja, det känns lite konstigt att vi haft bättre väder nu i slutet av maj än vad ni haft söderut. Det har varit ovanligt varmt här senaste veckorna, men jag har för mig att vi hade en fin maj även förra året. Håller bara tummarna för att sommaren 2013 inte blir en upprepning av sommaren 2012 ;-)
Tack för bildberöm :-D Och vad roligt att du gillar idén med sommartema. Har även lagt ut lite mer info om det samt listan med temana.
P I X E L I E - Erica Pettersson

7

Vilka fina stasmiljö foton! Mycket grönt :)

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar dem :-D Ja, det finns riktigt mycket grönt även i centrum av min lilla stad :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

8

Allt bra idag?:)

Svar: Ja, allt är bara fint :-D Hoppas du haft en fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

9

Härliga bilder :D

Svar: Tack :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

10

Fina bilder! :) Kul du delade med dig av dom.
Jag har nu hos mig en "tävling" om att bli söndagens blogg. Titta in och se om det kanske kan vara nått för dig, du borde dela din blogg med flera! :)

Kärlek, Kramar And Rock`n Roll!

Svar: Tack! Vad roligt att du gillade dem :-D Och välkommen till min blogg :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?