Publicerad i Piteåtidningen
 
För ett par veckor sedan hade jag ett fotouppdrag som handlade om att hjälpa en tjej som går sista året på gymnasiet, att fotografera till hennes projektarbete. Hennes projekt har gått ut på att hon sytt upp några outfits helt av återvunnet material och miljövänligt tyg.
Som exempel är den broderade kjolen på en av bilderna ursprungligen en gammal broderad duk. T-shirten sydd av andra T-shirtar/tröjor o.s.v.
Och så den som blev min favorit  -den vit-blåa klänningen (mittenbilden) som hon sytt för att använda på studenten!
Kläderna är välsydda och har till och med egengjorda små detaljer som ger dem det där lilla extra.
Jag är genuint imponerad över att någon som är så pass ung är så skicklig/duktig på att sy kläder!!
 
I alla fall, hennes projektarbete blev uppmärksammat på Ung-sidorna i Piteåtidningen, vilket i sin tur betyder att jag fått mina fotograferade bilder publicerade i tidningen :-D  Kändes rätt konstigt att läsa under bildtexterna... "Foto: Erica Pettersson"... Konstigt, men hur roligt som helst!
 
Jag har fått klartecken att visa upp bilderna från fotograferingen här i bloggen, så de kommer också att komma upp här :-)
Era fantastiska kommentarer!
1

Grattis!! GUD så roligt!!!
Så glad för din skull! Jättekul med bilder i tidningen. Fina är de också!
OCH dina bilder från 96-årsfirandet är såklart också så jättefina!!!
Ha en fortsatt skön söndag

Svar: Tack!! Ja, det känns verkligen jätteroligt :-D Och samtidigt lite konstigt att se sitt eget namn under bilder i tidningen, som fotograf :-)
Hoppas du haft en riktigt bra helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Nej men shiit så stort! :-D Grattis!!

Svar: Tack!! Ja, det kändes jätteroligt :-D Det är första gången mina bilder är publicerade någonstans annat än på mina bloggar :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?