Hej sista veckan i November!
En helt random och tråkig bild på min temugg.
I brist på roliga nya bilder, men så att inlägget inte blir bildlöst
och så att det visas på Bloggspaning ;-)
 
Så är det då måndag igen (veckorna består ju typ av måndagar och fredagar...), men inte vilket måndag som helst. Det är första dagen på november månads sista vecka! Om endast sju(!) dagar är det DECEMBER!
Och vi vet ju alla vad December betyder... JUUUUUUUL!!!
Har börjat se någon ljusstake börja ploppa upp i en del fönster här och där runt omkring där jag bor, och trots att jag väntar till slutet på veckan så tycker jag det är MYSIGT!
 
Det är mörkt nu. Inte det allra mörkaste, det är ju i slutet på december. Men jag menar, det är ju soluppgång vid 09:00, och mörkt vid 15 (vilket innebär att det börjar skymma redan tidigare).
Men tanken på att vi strax går in i årets mysigaste månad ger mig verkligen styrka att stå ut med mörkret!
 
Vad tycker DU om julen?
Era fantastiska kommentarer!
1

Trodde nästan att solen gick upp senare än 9 hos er nu. OCH ner före 15.
Där ser man. Men snart är det JULmånad, Erica. SÅ mysigt och trevligt.
Du vet att jag älskar julen.
Mmmm….

Svar: Ja, imorse när jag skjutsade till Öjebyn höll solen på att gå upp, och det var klockan 9:00. Och mörkt är det vid kl.15, vilket betyder att det trots allt är skymning innan dess. Men det är ju i alla fall en månad kvar tills det är som mörkast. När det är dags för jul ljusnar det vid 10-tiden och är mörkt klockan 14. Om det är fint väder. Är det mulet blir det i princip aldrig ljust...
Ja, snart är det JULmånad! :-D Underbart! BÄSTA tiden på året :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?