Önskar att jag kunde gå på bio oftare
 
Som ni vet blev det biokväll för min del under onsdagen. The Hunger Games - Catching fire.
Den var faktiskt riktigt bra. Boken är i och för sig fortfarande bättre, men det tycker jag oftast om de flesta filmer. Flera saker har de till och med lyckats med exakt som i boken; både i början, i slutet och hela "sista tredjedelen" av boken/filmen.
Det måste ju trots allt vara riktigt svårt att filmatisera en bok i jag-form, då mycket man får veta i böckerna är sådant som tänks (är det ett ord?), och det är ju svårt att få fram på film. Men som sagt så tycker jag de lyckats riktigt bra.
 
Ser fram emot nästa film! Vet inte när den kommer; kanske måste kolla upp om det kommit ut något datum, eller månad (eller år)...
Läste däremot någonstans att sista boken kommer att delas upp på två filmer. Alltså kommer det TVÅ filmer till :-D
 
Däremot, angående bio; önskar verkligen att jag kunde gå oftare! Det ÄR verkligen en speciell känsla att se en film på bioduken jämfört med sin egen, relativt, lilla TV... Synd bara att det är så hiskeligt dyrt! Till och med de vanliga 2D-filmerna kostar ju 120 spänn numera! Och om det vid något tillfälle går t.ex. två filmer tätt inpå varandra som man vill se... ja, då är det 240kr!
Nåja, nu har jag fått ur mig det också. Då kan jag lämna det ;-)
 
Sammanfattningsvis: 120kr för kvällens film var INTE bortkastade pengar :-D
Era fantastiska kommentarer!
1

VAD kul att du gillade den!!
VI ska se den nästa fredag.
Jag tycker ju att de lyckades så bra med film 1. Följde boken så bra.
Fantastiska effekter i denna, har jag förstått.
Ska bli så kul att se den!
Jag är glad att du gillade filmen.
Det är mysigt att gå på bio. Gillar det också. Det blir av för sällan för mig och Peter. K går med sina kompisar.
Film ÄR bäst på bio!!

Svar: Ja, den här filmen var riktigt bra! Jag gillade också första filmen, så hade verkligen sett fram emot denna :-) De har verkligen lyckats följa boken; vissa scener i denna film är till och med exakt... Så gillade du 1:an så kommer du inte att bli besviken på 2:an!
Det är nästan så att jag skulle vilja gå och se om den igen i helgen ;-) Jag brukar aldrig se samma film på bio mer än en gång, men hade det inte varit så dyrt hade jag det förmodligen blivit att se denna igen ;-)

Ja, visst är film verkligen bäst på bio! SANT! Dessutom älskar jag Bio 3:an, vår biograf här i Piteå. Den var nedläggningshotad för några år sedan, och hade det blivit så hade vi varit tvungna att åka till Luleå för att gå på bio (5 mil enkel väg)... Som tur var bestämde sig Piteå kommun att det årets julklapp (ALLA som är anställda inom Piteå kommun får en liten sak varje år) skulle vara 2 biobiljetter var till alla anställda. Och då det är den allra största arbetsgivaren i kommunen blev det en rejäl slant till Bio 3:an.

Bion räddades och sedan dess har det bara gått uppåt. De har haft möjlighet att renovera sin största salong (Saga) med skönare stolar (med MUGGHÅLLARE :-D), uppgradera till att kunna visa 3D-filmer samt utöka kassan och området där omkring :-)

Ha en fin kväll!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

ser kul ut

Svar: Ja, jag älskar att gå på bio! Men önskar att det inte vore så förskräckligt dyrt!
Filmen var i alla fall riktigt bra :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

SV: hihi tack så mycket :D Ja de är svårt de där med hundar, jag är skrajj för de flesta som inte är söta ^^

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?