Första snön, 2013-10-17
Dagsfärska bilder.

När jag vaknade idag såg det ut såhär utanför fönstret, och jag blev lite deprimerad ;-P Första snön.
Jag avskyr verkligen vintern! Jag avskyr snö!
Okej, visst kan det vara mysigt och det blir lite ljusare. Men jag skulle mer än gärna vara utan! Fördelarna väger inte upp nackdelarna när det kommer till vintern, och jag skulle till och med kunna offra snö under julen för att få slippa det under hela vinterhalvåret!
 
Nej, Optimistiska Oktober var det ju... Försöka plocka bort det negativa i bloggen denna månad.
Så det positiva den här dagen kan jag nog säga är att det redan nu klarnat upp till blå himmel och jag håller fortfarande hoppet uppe om att denna första snö ska smälta bort. Det är visserligen kallt fortfarande, men hoppet lever kvar :-)
 
UPDATE: Upptäckte en lite rolig grej... första snön i år kom nästan exakt vid samma tidpunkt som förra året!
Kollade bakåt i bloggen och såg att snön 2012 kom den 16:e oktober, och i år är det ju då den 17:e...
Era fantastiska kommentarer!
1

OJ OJ!! Det kanske blir en lika sträng vinter som den ni hade i fjol.
Fast, bilderna ÄR fina!!!!

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar bilderna :-) Jag fotade dem snabbt genom fönstret, mest för att snabbdokumentera första snön ;-)
Jag läste någonstans (minns inte var) att det kommer att bli en extra kall vinter i år... Och om man samtidigt tänker på hur de senaste två vintrarna varit, och så ÄNNU kallare... det får mig att vilja krypa ihop i fosterställning och gå i ide i typ 6 månader... Så jag hoppas så innerligt att det är fel ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Ligger den kvar? Här kom det lite i utkanten av kommunen ungefär samma tidpunkt, som låg kvar nån dag bara

Svar: Det var samma här. Några dagar låg snön kvar, men nu har vi ingen snö :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?