Gallery Friday: Portar
Hej hej!
Och så skriver vi återigen fredag, vilket betyder oktober månads sista (how did that happened??) Galleri Fredag. Det är Birgitta på Lidingö som är temavärdinna denna månad, och hennes tema idag är PORTAR.
Vet inte vem som tar över nästa månad, men det visar sig :-)
 
Portar var det ja.
Första bilden här i mitt inlägg fotade jag med HDR när jag var och fotade Hortlax kyrka, med just detta tema i åtanke. Hade tänkt åka ut senare också och fota lite fler portar, men det föll i glömska. Och helt plötsligt var det dags för temat...
Så jag tänkte att jag måste ha fotat en hel del portar under mina fotoår; tyvärr var de inte så många som jag först trott. Men några bilder lyckades jag i alla fall skrapa ihop ;-)
 
Here we go...
 
Porten till Hortlax kyrka gör sig bra i HDR.
 
En låst port till en lada vid Hammenviken i Öjebyn.
 
Jag vet inte hur många gånger under samma sommar porten till mitt hyreshus var trasig för ett par år sedan...
 
Porten till Piteås ena galleria Småstaden.
 
Den nya/utbyggda porten till min gamla högstadieskola -Hortlax skola.
Tänk att det är 16år(!!!) sedan jag började på denna skola! 1997 började jag 7:an...
 
Porten/ingången till medeltidsstaden i Diest, Belgien.
Era fantastiska kommentarer!
1

Vackra portar du hittade! Fina bilder!
(Jag hittade inga alls i mitt arkiv :-)
Trevlig helg! 🎃

Svar: Tack :-D Ja, jag hittade några bilder på portar trots allt :-)
Hoppas du får en fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Du hittade ju riktigt äkta, vackra portar. Jag fick bara spåna.
Channal tar över i november, hennes ämnen finns på min blogg. Jag tar det i december.
Ha en fin helg!!

Svar: Tack :-D Jag hade just det här temat i åtanke när jag fotade HDR-bilden på porten till Hortlaxkyrkan.
Såg hennes ämnen på din blogg tidigare idag (har inte hunnit kommentera än), och det ser ut att vara riktigt roliga ämnen. Ska bli speciellt roligt att se vad alla fotar på temat Komplementfärger, då just det temat funderade jag på inför min månad (men hoppade över det) :-D

Ha en fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Hej Erica, det var några riktigt maffiga portar du har hittat! Och kul att få lite rapporter från Piteå! Där har jag varit varenda sommar, sportlov och påsklov under hela min uppväxt. Min mamma är född och uppvuxen i Pitebyske och mormor bodde i Munksund de sista åren.

Svar: Tack :-D Ja, jag hade trots allt några bilder på portar i mitt arkiv :-) Den sista var riktigt mäktig; det var som sagt porten till medeltidsstaden vi besökte i Belgien. Jag som älskar att fotografera gamla saker; den staden var verkligen paradiset för mig och min kamera! Det var en stad som är bevarad från 1600-talet :-D
Vad roligt att du har rötter här i Piteå och har varit här så mycket :-D Jag är född, uppvuxen och boende här, så för tillfället skulle jag inte ha något emot att prova på att bo någon annanstans. Men mitt hjärta tillhör ändå Piteå, så var jag än hamnar så kommer det förmodligen att vara hit jag kommer tillbaka i slutänden.

Piteå kommuns slogan är ju trots allt "Det är hit du kommer när du kommer hem", vilket jag kan skriva under på :-D

Hoppas du får en fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Där var ju piteportarna, jättefina! Jag satt och förväxlade bloggar nyss men nu är jag på rätt spår igen!

Svar: Tack :-D
Ja, så kan det bli ibland ;-) Själv har jag tyvärr varit väldigt dålig på att kommentera (och även blogga) den senaste tiden, även hos er i Fredagstemat. Får se november som en nystart kanske ;-) Och i december finns det ju massor att blogga om :-D

Hoppas du får en fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Den första bilden är ju helt fantastiskt fin!

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar den :-D Hortlax kyrka gör sig allmänt bra på bild, och huvudporten (den på bilden) tyckte jag passade riktigt bra i just HDR :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

6

Oh första och speciellt sista bilden var ju hur snygga som helst! :)

Svar: Tack :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?