Happy Halloween with some thoughts of Christmas
Bild från förra året.

Torsdag den 31:a. Sista dagen i Oktober månad.
Och det är hur länge sedan som helst sedan jag bloggade sist... börjar liksom vara dags, eller vad säger ni ;-) 
Halloween är det idag (den RÄTTA dagen!) men helt ärligt är det ju trots allt bara en vanlig dag här. Visst kan det vara roligt att ordna/gå på fester i Halloween-anda och klä ut sig i alla möjliga utstyrslar. MEN Halloween är ändå inte en svensk tradition och firas på ett alldeles för lamt sätt här.
Jag tycker det känns som en tradition man antingen ska fira fullt ut eller inte alls.
 
Däremot måste jag ändå erkänna att jag trots allt är lite avundsjuk på att ha saker att fira "på vägen" på jul, så att inte den längtan alldeles tar överhanden. MEN nu bor jag här, och får gott vänta till december.
Å andra sidan får jag ju verkligen mitt lystmäte när det väl blir december, så väntan kan trots allt vara värt det!
 
Nu när vi (strax) går in i november så längtar jag faktiskt mer än vanligt. Jag längtar ALLTID till jul den här tiden, men det är som om det är extra jobbigt just i år. Nääästan så att jag måste sticka iväg och köpa en flaska julmust och sedan ta mig upp på vinden för att hämta ner jullådan...
Men jag lovar er att jag inte ska göra det! Jag har självdiciplin; jag ska vänta till första advent precis som jag brukar.
Säger bara att det kliar i fingrarna efter att börja med allt härligt julpynt :-D
Plus att det blir mer saker att fota då ;-)
 
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?