Komma igång med Adobe Bridge
 
Jag vet; det här är pinsamt, men jag har fotat aktivt sedan 2008 och har inte förrän nu börjat "kombinera" Adobe Bridge och Photoshop. Men SÅ smidigt, måste jag säga! Just nu känns det som att det kommer att spara en massa tid för mig när jag redigerar mina bilder :-D 
OCH jag kan fota endast i RAW, men ändå få de små "miniatyrbilderna" (så man ser vilken bild det är)!
 
Man lär så länge man lever, right ;-)
Era fantastiska kommentarer!
1

Så fina bilder :)

Svar: Tack :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Sv: ja men precis, tycker det är kul och skriva sånna listor och även att läsa andras :)

Haha okej! Mc Donalds är väl ingen höjdare det heller, föredrar hellre Max och Sibylla då :)

3

åh vad fina bilder :)

Svar: Tack :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

ja visst e de en bra serie :) riktigt fina bilder

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar bilderna :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Hmm, vad är Adobe Bridge?

Svar: Jag har tyvärr inte riktigt hunnit sätta mig in helt i just Adobe Bridge; håller själv på att lära mig, så tyvärr kan tror jag inte riktigt jag kan förklara på ett bra sätt.
Men den är ett program där man kan öppna sina bildmappar och även RAW-filer blir till små "thumbnails", alltså småbilder av bilderna, som med JPEG i vanliga mappar. Man kan enkelt kolla upp vilka kamerainställningar man använt till bilderna och man kan öppna bilderna direkt till Photoshop/CameraRaw. Jag har tidigare undrat hur man t.ex. haft flera bilder öppet samtidigt i just CameraRaw, och nu upptäckte jag att det går att fixa genom att öppna dem via Adobe Bridge. Det är det jag upptäckt om programmet hittills; det är med andra ord inget redigeringsprogram :-)

Hoppas du får en fin dag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?